Tăițeii instant ai unei companii sud-coreene au fost retrași de pe piață pentru că sunt prea picanți, în Danemarca: „Risc de intoxicație acută”
Agenția daneză pentru alimentație a retras de pe piață un sortiment sud-coreean de supă de tăiței (ramen) produs de o marcă populară în Occident, avertizându-i pe iubitorii de tăiței că aceștia sunt atât de picanți încât le pot provoca „intoxicație acută”, scriu miercuri AFP și The Guardian.
Trei produse de tăiței ale companiei Samyang Foods au fost evaluate ca având niveluri periculoase de capsaicină, componenta activă a ardeiului iute, a precizat marți, într-un comunicat, Administrația sanitar-veterinară și alimentară din Danemarca.
Cele trei produse din linia de ramen instant Samyang – „Buldak 3x Spicy & Hot Chicken”, „2x Spicy & Hot Chicken” și „Hot Chicken Stew” – au fost retrase de la vânzare în Danemarca.
Nivelul dintr-un singur pachet de tăiței era „atât de ridicat încât prezintă un risc de intoxicație acută pentru consumator”, a precizat organismul danez.
„Dacă aveți produsele, ar trebui să le aruncați sau să le returnați la magazinul de unde au fost cumpărate”, mai scrie în comunicatul agenției.
Insituția a emis un avertisment special care îi vizează pe copiii ce mănâncă tăiței, îndemnându-i pe părinții să contacteze linia telefonică destinată situațiilor de otrăvire în cazul în care micuții lor par să prezinte „simptome acute”.
Produsele Samyang sunt extrem de populare în străinătate, profitul operațional al companiei atingând un nivel record de peste 110 milioane de dolari în 2023.
Samyang Foods a transmis că este prima dată când produsele companiei au fost retrase de pe piață pentru că sunt considerate prea picante și a adăugat că va depune eforturi să înțeleagă mai bine reglementările locale pe piețele sale de export.
„În prezent, produsele sunt exportate în întreaga lume, dar aceasta este prima dată când au fost rechemate din acest motiv”, a declarat, pentru AFP, un purtător de cuvânt al companiei.
Samyang Foods și-a văzut prețul acțiunilor sale urcând cu 70% în ultimele luni, după ce ramenul buldak carbonara a devenit viral pe TikTok, produsul devenind atât de popular în Statele Unite încât au existat informații că acesta nu se mai găsește pe rafturi.