Sari direct la conținut

Taxa second-hand, calculabila si nu prea

Evenimentul Zilei

Formula de calcul a taxei pentru prima inmatriculare care va ajunge pe masa Comisiei Europene nu este cu mult diferita de actualul algoritm de calcul. Din ecuatie a disparut doar un coeficient de corelare care marea valoarea taxei odata cu cresterea vechimii masinii.

Principalul avantaj al noii grile de taxare este reducerea aproape la jumatate a taxei in cazul masinilor Euro 4 cu o vechime de 2-5 ani.

Chiar daca, potrivit noii propuneri a guvernului de la Bucuresti, taxa scade odata cu vechimea autovehiculului, reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor nu au scos din calcul coeficientii direct proportionali cu norma de poluare a masinii si cu capacitatea cilindrica, ce maresc taxa.

„Formula de calcul nu e rea, chiar daca ar putea exista obiectii”, ne-a declarat vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe. Acesta a afirmat ca nivelul taxei second-hand pentru masinile non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 ar fi trebuit sa fie ceva mai mare, dar ca „trebuie sa existe o formula care sa se aplice in orice caz”.

Integral in EvZ

„Rațiunea, înapoi!” Un newsletter despre alegeri în care jurnalistul Gabriel Bejan explică ce se întâmplă în această perioadă politică.
Dincolo de breaking news, confuzie și dezinformare, în fiecare marți și vineri.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro