Temele pentru acasa: cate ore petrec elevii cu cele mai bune rezultate la testele PISA facand teme acasa si cat timp le ia elevilor din Romania sa-si faca temele
In toate tarile care participa la studiile PISA, elevii au de facut acasa teme pentru scoala. In Shanghai-China – cel mai performant sistem de educatie din lume, unde elevii sunt cu aproape 3 ani de scolarizare peste majoritatea tarilor OECD – copiii aloca aproximativ 14 ore pe saptamana temelor de acasa. Rezultatul apartine celui mai recent raport al Organizatiei de Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD), citat de Agerpres. Spre comparatie, elevii din Romania spun ca isi fac temele acasa timp de 7 ore pe saptamana, se arata in raport.
Organizatia de Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD) a analizat in cel mai recent raport PISA (The Program for International Student Assessment) timpul dedicat de elevi pentru rezolvarea temelor pentru acasa, scrie Agerpres.
Potrivit analizei, timpul destinat temelor pe care elevii le primesc de la scoala pentru acasa a scazut, in medie, cu o ora pe saptamana la elevii de 15 ani, intre anii 2003 si 2012. Dar timpul in care copiii isi fac temele difera in functie de mediul social din care provin acestia, spune studiul: copiii dintr-un mediu socio-economic favorizat, inscrisi in scoli de asemenea favorizate, petrec mai mult timp rezolvand temele pentru acasa.
Agentia noteaza ca in toate tarile care au participat la studiu in 2012 se cer teme facute in afara orelor de curs.
Timpul mediu alocat de elevii de 15 ani, pentru aceasta activitate, este de 5 ore pe saptamana, concluzioneaza studiul PISA. Timpul variaza insa de la tara la tara.
In Rusia, Irlanda, Italia, Kazahstan, Romania si Singapore – elevii spun ca isi fac lectiile acasa timp de 7 ore pe saptamana.
In China, la Shanghai – copiii spun ca isi fac temele acasa 14 ore pe saptamana.
In Coreea de Sud si Finlanda – elevii spun ca isi rezolva temele pentru acasa 3 ore pe saptamana, scrie Agerpres.
Specialistii spun ca explicatiile scaderii timpului petrecut de copii la teme sunt raspandirea accesului la internet si faptul ca profesorii au inceput sa considere ca temele de acasa nu ajung pentru succesul scolar.
Conform studiului, doar in matematica se ajunge la performante superioare odata cu cresterea orelor alocate efectuarii temelor, in timp ce disciplinele celelalte au nevoie de alte parghii pentru a atrage succesul elevilor.
Specialistii din educatie avertizeaza in aceasta analiza ca elevii care provin din medii defavorizate trebuie sa fie incurajati de profesori si de scoli sa isi faca temele, pentru a putea progresa. Scolile trebuie sa le puna la dispozitie, copiilor aflati in dificultate, spatii in care sa isi faca temele, spun specialistii, citati de Agerpres.
Amintim ca Rezultate testelor PISA 2012 au aratat ca aproape 40% dintre elevii romani au dificultati sa citeasca si sa inteleaga un text si pot rezolva doar exercitii de baza la Matematica. Cele mai bune rezultate le-au inregistrat elevii din Shanghai-China si Singapore – care sunt in top la matematica. Elevii din Shanghai au un nivel echivalent cu aproape 3 ani de scolarizare peste majoritatea tarilor OECD, potrivit organizatiei. Hong Kong, Taipei, Coreea de Sud, Macao, Japonia, Liechtenstein, Elvetia si Olanda urmeaza in grupul celor mai performante tari. Scorul mediu PISA 2012 la Matematica plaseaza Romania pe locul 45 din 65 de state si economii.
Studiul PISA 2012 a evaluat peste 510.000 de elevi din 65 de tari si economii la Matematica, Lectura si Stiinte. Accentul a fost pus pe Matematica, potrivit OECD, care precizeaza ca toate competentele din zona matematicii sunt un predictor puternic al rezultatelor pe care le vor inregistra elevii ca tineri adulti. Abilitatile elevilor in domeniul matematicii influenteaza capacitatea lor de a urma o forma de educatie dupa liceu, precum si veniturile viitoare.
Citeste si: