Sari direct la conținut

Traficul de bani pe Internet se va dubla anul acesta

Cotidianul

Romanii au cheltuit, anul trecut, 65 de milioane de dolari pe Internet, iar in acest an se estimeaza dublarea acestei sume. In Romania exista 7,4 milioane de carduri si doar 500 de magazine virtuale, conform directorului pentru Operatiuni Europene al companiei DotCommerce, Madalin Matica.

Internetul a gazduit, in 2005, tranzactii online de 65 de milioane de dolari. Pentru acest an, DotCommerce estimeaza un volum al tranzactiilor online de cel putin 120 de milioane de dolari.

O mare problema in domeniu este lipsa de comunicare a antreprenorilor care detin magazine virtuale.

Produsele high-end, preferate pe net

„Am vazut in ultima perioada 100 de magazine virtuale noi. Cred ca anul viitor vor mai ramine in viata doar 25 dintre ele, iar restul vor da faliment. De ce? Pentru ca nu isi fac reclama si nimeni nu stie ca ele exista.

Trebuie sa se inteleaga ca nu este suficient sa deschizi un magazin virtual si apoi sa stai sa astepti sa vina clientii singuri. Cind esti pe Internet, esti in neant, nu existi la propriu nicaieri”, sustine Matica.

Pe piata autohtona exista si magazine virtuale foarte mari, care nu exploateaza nise, ci sint axate pe vinzari generale. Printre acestea, eMAG.ro sau OKazii.ro.

In cazul eMAG, cele mai bine vindute produse sint cele din gama IT: notebook-urile, monitoarele LCD si CRT, imprimantele, dar si aparatele foto digitale sau camerele video, din categoria home-entertainment.

„Asistam la o crestere semnificativa a vinzarilor de telefoane mobile si solutii mobile de IT&C (PDA-uri, Sisteme GPS). Datorita filtrului numit Internet, publicul nostru este unul mai bine documentat, mai apropiat de conceptul de «prosumer» decit de «consumer», astfel ca produsele high-end se vind cel mai bine”, ne-a precizat Liviu Taloi, PR manager eMAG.

Modalitatile de plata preferate de romani sint prin ramburs, plata la livrare, in cazul persoanelor fizice, si prin ordin de plata in cazul persoanelor juridice.

Anul trecut, eMAG a avut o cifra de afaceri de 13 milioane de dolari si o cota de piata (exclusiv comert electronic) de peste 60%, sustine Taloi.

Pentru acest an, compania estimeaza o dublare a volumului de vinzari. Site-ul eMAG are 300.000 de vizitatori pe luna, triplu fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Obiectele de colectie, primele in top

In 2005, pe OKazii.ro s-au incheiat peste 300.000 de tranzactii intre membrii site-ului, ne-a precizat Emilian Cristea, directorul OKazii.ro in cadrul companiei netBridge. Acestia scot produse la licitatie pe site, iar OKazii.ro nu percepe taxe pentru aceste produse, ci doar pentru servicii suplimentare de promovare a acestora.

In februarie 2006, comparativ cu decembrie 2005, obiectele de colectie au reprezentat categoria de produse cu cele mai multe oferte pe OKazii.ro.

Urmatoarele categorii sint computere si software, telefoane mobile, aparate foto si electronice, anticariat, auto-moto-velo, echipamente foto, imbracaminte si incaltaminte, antichitati si arta, carti, video si muzica.

Totusi, cea mai mare crestere procentuala a numarului de oferte listate au avut-o imbracamintea si incaltamintea (203,64%), anticariatul (166,07%), obiectele de colectie (84,32%), telefoanele mobile (78,31%), urmate de cresteri ceva mai modeste pentru carti, video si muzica, echipamente foto, computere si software, auto-moto-velo, antichitati, arta si electronice.

Conform directorului OKazii.ro, cea mai mare provocare pentru comertul electronic este sa ii determine pe utilizatorii de Internet care au card sa il foloseasca des si constant pentru cumparaturi prin Internet.

Citeste articolul complet in Cotidianul

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro