Tragedia aviatica din Apuseni: Copilotul a povestit ca pilotul Adrian Iovan a apropiat prea mult aeronava de sol, in incercarea de a dezgheta aparatul de zbor
Copilotul avionului implicat in accidentul de luni, din judetul Cluj, le-a povestit medicilor ca pilotul Adrian Iovan s-a apropiat prea mult de sol in incercarea de a dezgheta aeronava. Inainte de a fi transportat la spital, copilotul le-a povestit medicilor ce s-a intamplat la bordul avionului cu cateva minute inaintea dezastrului. Varianta este confirmata si de presedintele Romatsa, Aleodor Francu, care a declarat ca Adrian Iovan a cerut permisiunea sa coboare aparatul de zbor la 2.100 de metri, o altitudine mai mica decat cea normala, potrivit B1 Tv.
Potrivit copilotului avionului, la un moment dat a inceput sa se formeze gheata pe aripile avionului, s-a incercat degivrarea, insa avionul a pierdut din altitudine si a iesit din plafonul de ceata. In secunda urmatoare s-a vasut un varf de brad, iar de acolo a inceput caderea.
Presedintele Romatsa, Aleodor Francu, a declarat ca pilotul a coborat la 2.100 de metri, o altitudine mai mica decat cea normala. „In legatura cu colegul Iovan, a inceput o cobarare pentru ca exista acest fenomen de givraj in zona. A mers la o zona unde avea si o vizibilitate mai buna si o temperatura mai ridicata. Ultima discutie a fost coborarea in sistem vizual. Conditiile meteo erau de asa natura ca putea sa apara givrajul. Ultima data a cerut un nivel de 8000 de picioare”, a declarat Francu.
Specialistii spun ca exista doua operatiuni de dezghetare a unei aeronave. Prima are loc inainte de delocare, iar cea de-a doua in timpul zborului. „Aeronava este prevazuta cu sisteme de indepartare a ghetii, in zonele sensibile, adica bordurile de atac sau zonele de prim contact a aripilor, a supraf portante cu fileurile de aer. Cu siguranta un avion care pleaca cu gheata la bord pana nu ajunge in aer plat nu va scapa de acea gheata”, a afirmat pilotul Sergiu Habago.
Citeste si:
- VIDEO Medicul Radu Zamfir, despre accidentul aviatic din Apuseni: Datorita lui Adrian Iovan suntem in viata, sa nu uitam asta/ Am reusit sa trimit coordonatele
- ROMATSA: Aeronava BN2 emitea un semnal de urgenta care trebuia decriptat la Moscova, ceea ce nu s-a intamplat
- Cum raspunde STS la acuzatia ca ar fi localizat gresit locul avionului prabusit: Primul apel la 112 a fost facut la ora 16:16 si a venit din reteaua Vodafone, iar localizarea apelului s-a facut instantaneu/STS a localizat originea apelului, respectiv sectorul de celula din care a fost generat apelul, si nu epava
- Noi detalii despre accidentul aviatic: Softurile pentru localizarea apelurilor 112 de la STS si pentru coordonarea sistemului de salvare de la Romatsa sunt furnizate de Teamnet, care a facut parte din grupul Asesoft al lui Sebastian Ghita. Seful Teamnet: In 5 secunde se localizeaza fiecare apel, diferenta intre viata si moarte se masoara in secunde