Un accident aparent banal: o Toyota de teren loveste o caruta. Cum devine cazul brusc interesant
Stirea a aparut intitial in presa locala: in seara zilei de 3 octombrie presedintele PSD Slatina, Marius Oprescu, vicepresedinte al Consiliului Judetean Olt, a intrat cu masina intr-o caruta, pe raza localitatii Piatra-Olt. O persoana a fost internata si alte trei ranite usor iar un ziar sustine ca vicepresedintele venea de la o petrecere. Contactat de HotNews.ro, Oprescu neaga ca era baut si sustine ca venea de pe teren in interes de serviciu. Oficial, rezultatele alcooltestului inca nu se cunosc insa marea intrebare e alta: ce cauta vicepresedintele CJ joi seara la volanul unei masini destinate, teoretic, pompierilor?
Contactat de HotNews.ro, vicepresedintele CJ Olt, Marius Oprescu, a recunoscut ca masina pe care o conducea si pe care a implicat-o in accident era cumparata pentru ISU Olt.
In urma accidentului, au fost ranite 4 persoane, care se aflau in caruta respectiva. „Carutasul a suferit rani si a fost transportat la Spitalul Judetean de Urgenta Slatina. Rani au suferit si cei trei pasageri din atelaj, Cristina R., de 28 ani, R.C., de 13 ani, ambii din orasul Bals, si Luminita M., de 24 ani, din orasul Piatra Olt, care nu au necesitat insa internarea”, relata ziarul local Eveniment de Olt, care citeaza Inspectoratul de Politie Judetean Olt.
„Nu se mai intampla nimic, nu au fost probleme, nu a murit nimeni, e in regula”, a declarat, pentru HotNews.ro, vicepresedintele Oprescu.
Potrivit purtatoarei de cuvant a IPJ Olt, Claudia Radu, vicepresedintele CJ Olt, Marius Oprescu, nu a pastrat o distanta suficienta in mers fata de o caruta nesemnalizata corespunzator, care circula in fata sa, si a intrat in coliziune fata spate cu aceasta.
Masina lovita de vicele de la Olt este o Toyota Hilux cumparata de Consiliul Judetean intr-un proiect european privind interventiile in situatii de urgenta, pe programul privind Cooperarea Europeana Teritoriala (ETC).
Masina face parte dintr-un lot de 2 astfel de autoturisme cumparate de CJ Olt in 29 mai 2012, in cadrul proiectului „Management of emergencies caused by dangerous hydrological, meteorological and environmental quality events” (Managementul urgentelor cauzate de evenimente periculoase hidrologice, meteorologice si de calitate a mediului- n.r.).
Proiectul a cuprins achizitia de ambarcatiuni si autovehicule pentru „salvare in situatii de urgenta, in cazul dezastrelor naturale”, potrivit anunului de participare oficial, redactat de CJ Olt.
In anunt se precizeaza textual si foarte exact ca ambarcatiunile si autovehiculele sunt utilizate „in caz de dezastru”.
Achizitia de masini si barci de interventie s-a ridicat la un total de 641.000 de lei, conform dosarului de atribuire.
Potrivit specificatiilor tehnice pe care ni le-a oferit firma furnizoare, una dintre masini este echipata cu un motor de 2,5 litri, cabestan pentru tractarea barcilor si cu platforma pentru transportul acestora. Cealalta Toyota Hilux are motor de 2 litri si nu are cabestan, insa si ea are platforma pentru barca. Pretul masinilor variaza intre 27.000 de euro fara TVA si 40.000 de euro fara TVA, in functie de dotari.
Hotnews.ro a contactat firma furnizoare pentru a afla detalii despre o posibila achizitie, prezentandu-se drept un cumparator ca oricare altul care doreste o varianta optima. Reprezentantul firmei care a furnizat autoturismul catre CJ Olt ne-a declarat ca si o Dacie Duster ar fi putut fi fi folosita in locul Hiluxului, daca nu ar fi fost nevoie sa care si ambarcatiunile de salvare.
„Eu as merge mai degraba pe Duster, e mult mai ieftin ca intretinere, si ca pret. Partea cu cabstanul ar fi ceva mai interesanta la Toyota, dar in rest, nu. Si platforma in spate, chestie pe care Duster nu o are”, a explicat reprezentantul firmei furnizoare.
Marius Oprescu
Foto: linia1.ro
De ce a luat Oprescu masina echipata cu platforma? Spune ca venea de la interventie. Ce face, pana la urma, CJ Olt cu masinile de interventie in caz de dezastre? Intervin consilierii judeteni sa-i salveze pe satenii olteni in caz de inundatii sau alte „evenimente meteorologice sau de calitate a mediului”?
Nu. Chiar Oprescu a aratat ca masinile Toyota Hilux, niste mastodonti pe sosele – in comparatie cu turismele obisnuite – erau destinate Pompierilor olteni.
Intrebat de HotNews.ro daca masina implicata in accident este una dintre cele cumparate pentru ISU, vicepredintele CJ Olt a confirmat: „Ba da, e una dintre ele. Da”.
„Beneficiarul proiectului e Consiliul Judetean, masina este inmatriculata pe CJ. Asta nu e de salvare, am cumparat pe programul ala si masini de salavare, dar asta nu era de salvare”, a completat vicepresedintele CJ Olt.
Asadar, ce cauta domnul vicepresedinte la volanul Toyotei Hilux, care „nu era de salvare”, dar era echipata cu platforma pentru ambarcatiune de salvare?
O parte a presei locale a scris ca vicele CJ Olt, Marius Oprescu, venea de la o petrecere, cand a facut accidentul cu Toyota Hilux. „Oficialul oltean se intorcea de la o petrecere in jurul orelor 20.00 cand, la un moment dat, pentru ca nu a pastrat distanta corespunzatoare in trafic, a intrat in coliziune frontala cu partea din spate a unei carute nesemnalizate potrivit reglementarilor legale rutiere in vigoare”, scria corespondentul local al ziarlui Adevarul, in 4 octombrie.
In replica, vicepresedintele CJ Olt neaga aceste acuzatii si sustine ca venea de la o interventie.
Intrebat de HotNews daca venea de la o interventie, el a raspuns afirmativ. „Cum ce interventie?! Interventie”, ne-a mai lamurit Marius Oprscu. El a precizat ca tocmai se semnase un contract si venea „din judet”.
„Nu eram in interes personal, eram la serviciu”, a mai spus Oprescu, intrebat de ce folosea Hilux-ul Consiliului Judetean.
Reactia autoritatilor. Presedintele CJ Olt, Paul Stanescu: Toata lumea face accidente
Contactate de HotNews.ro, autoritatile din judet au oferit diferite informatii si explicatii referitoare la accidentului vicepresedintelui CJ Olt, Marius Oprescu, de acum 11 zile:
- Paul Stanescu, presedintele CJ Olt. Seful de partid si de judet al lui Oprescu, presedintele CJ Olt si al organizatiei judetene a PSD, Paul Stanescu, a fost foarte laconic, intrebat despre modul in care a fost folosita si lovita masina Consiliului Judetean. „Un accident rutier, ce sa se intample?! Toata lumea face accidente. (De ce folostea Oprescu masina de serviciu? ) Nu stiu, sunati-l pe el, decat sa ma intrebati pe mine”, a declarat Paul Stanescu.
- IPJ Olt. Comisarul-sef Claudia Radu, purtatoarea de cuvant a politiei judetene nu ne-a putut spune daca s-a gasit sau nu alcool in sangele lui Marius Oprescu, recolatat in urma accidentului. „Am vorbit cu cel la care este dosarul si mi-a spus ca inca asteapta rezultatul probelor biologice”, ne-a declarat comisarul-sef Claudia Radu. In schimb, Marius Oprescu avea informatii mai actualizate decat politista olteanca: „Pai, au scos probele de la Politie ca nu am consumat alcool. E zero”, ne-a declarat Oprescu. Mai pe ocolite, domana Radu ne-a lamurit si cine este proprietarul Toyotei lovite, sustinand, insa ca Politia nu este interesata de persoana care detine un autoturism implicat intr-un accident. „Marca masinii este o Toyota Hilux si nu este proprietate personala. Sincera sa fiu, noi facem incadrarea dupa fapta, ci nu dupa proprietarul masinii, dar din cate am inteles si eu, ca orasul este foarte mic, ar fi a Consiliului Judetean”, a precizat ea, la insistentele reportului HotNews.ro.
- ISU Olt. Pe purtatorul de cuvant al pompierilor olteni, plutonierul Alin Basasteanu, l-am gasit in concediu, insa ne-a ajutat cu cateva informatii. El il contrazice chiar pe vicepresedintele CJ Olt, Marius Oprescu, cel aflat la volanul masinii. Plutonierul sustine ca Toyota Hilux implicata in accident nu era folosita de pompieri si nici nu era cumparata pentru ISU Olt. Purtatorul de cuvant al Pompierilor stia, insa, ca masina era in proprietatea Consiliului Judetean. „Am vazut si eu interpretarea din presa. Numai ca masina nu e a noastra, e masina Consiliului Judetean. Nu e folosita de pompieri”, ne-a declarat reprezentantul pompierilor. El a precizat ca si Pompierii au tot o Toyota Hilux, dar care „e achizitionata pe un proiect mult mai amplu pe fonduri europene”, derulat de Inspectoratul General, ci nu de CJ Olt.