Un hotel de la Lacul Balaton impune oaspeţilor plata la energia consumată şi pentru parcare
Hotelul Wellness Szindbád din Balatonszemes, judeţul Somogy, a venit cu un nou sistem de tarifare, probabil din cauza costurilor ridicate ale energiei, care cuprinde: plata obligatorie pentru parcare şi pentru folosirea frigiderului din camera de hotel, respectiv contribuţia la energia electrică consumată, potrivit www.vg.hu, citat de Rador Radio România.
Portfolio a observat că hotelul amintit a publicat pe site-ul său o noapte de cazare costă 21.500 de forinţi/persoană (56,71 euro), cu rezervare de minim 2 nopți, însă mai precizează că a fost introdusă şi contribuția la costul energiei, care înainte de sezonul de încălzire este de 1.270 de forinţi/persoană/noapte, (3,35 euro), iar în timpul sezonului de încălzire – din 20 octombrie până în 20 aprilie – este de 3.270 de forinţi/persoană/noapte (8,62 euro).
Conducerea hotelului a introdus, de asemenea, şi o taxă obligatorie pentru utilizarea frigiderului din camere, care costă 1.850 de forinţi (4,88 euro).
Parcarea în fața hotelului este gratuită, însă folosirea parcării închise, monitorizate de cameră, costă 1.270 de forinţi pe noapte (3,35 euro). Portalul a vrut să întrebe conducerea hotelului cum au reacţionat oaspeţii la noile elemente de cost, dar nu a primit niciun răspuns.
Președintele Asociației Hotelurilor și Restaurantelor din Ungaria, Tamás Flesch, a declarat portalului că probabil că este dificil pentru oaspeți să înțeleagă că trebuie să plătească în plus pentru încălzire și răcire.
Potrivit expertului, acest tip de preț nu este atractiv, mai degrabă îi enervează pe oaspeţi. În opinia sa, este treaba fiecăruia sub ce formă aplică prețurile pentru servicii din punct de vedere al marketingului, dar nu își poate imagina că de acum încolo hotelurile vor percepe bani pentru tot, funcționând ca companii aeriene low-cost.
Potrivit directorului complexului AquaWorld Resort Budapest, Roland Sívóse, se poate spune, în general, că acceptabilitatea de către piață a prețurilor camerelor este la limită. Roland Sívó a mai menţionat că ei nu au scos niciun serviciu din pachetele lor, dar au fost nevoiți să majoreze prețurile serviciilor suplimentare cu 10-15%.
În opinia sa, preţurile au crescut la mâncare și băuturi, precum şi forța de muncă, tratamentele cosmetice și, bineînțeles, spălarea rufelor.
Nu este prima dată când se pune problema introducerii unei taxe de servicii hoteliere, dar acum Asociația profesională a apelat la Guvern cu o cerere concretă: Angajatul care beneficiază direct de traficul de oaspeți poate fi mai motivat, iar angajatorul poate face sectorul atractiv cu un venit impozitat mai favorabil decât salariile. (foto: Pgaborphotos | Dreamstime.com)