Un tren german a atins viteza de 405 km/h. Ce sumă imensă au alocat nemții pentru întreținerea rețelei feroviare

Un tren german de mare viteză ICE a atins 405 km/h pe linia Erfurt-Leipzig/Halle. Garnitura a fost una de test, fiindcă cele mai rapide trenuri germane cu pasageri ating 300 km/h. Germania are multe de remediat în rețeaua sa feroviară, mai ales la punctualitate, și a anunțat că alocă pentru mentenanță 107 miliarde euro în următorii cinci ani.
Testul a fost realizat de companiile Deutsche Bahn și Siemens Mobility, pe o linie care a fost închisă pentru modernizări și care va fi deschisă total pe 12 iulie, scrie publicația The Register. Cele mai rapide trenuri germane ICE ating 300 km/h, iar trenurile franceze TGV ating pe unele porțiuni 320 km/h. În Spania, trenurile AVE ating 310 km/h.
În Europa NU sunt trenuri de pasageri care ating în rularea curentă 350 km/h, cum se întâmplă în China. Nu este doar o chestiune de siguranță: calculele au arătat că la viteze de 350 km/h ar fi mult mai mari costurile cu energia electrică și s-ar uza și mai rapid diverse componente legate de rulare și de alimentarea cu energie electrică.
Trenurile de test germane ICE-V au atins 400 km/h în 1988. Cel mai rapid tren european care a circulat vreodată a fost un TGV super-special modificat care a atins acum 18 ani viteza de 574 km/h.
Germania are multe probleme în rețeaua sa feroviară, inclusiv la punctualitatea trenurilor. Se vor aloca 107 miliarde euro pentru întreținerea infrastructurii feroviare din Germania, a anunțat ministrul federal al transporturilor, Patrick Schnieder, citat de publicația Railway Pro. Până la finalul acestui an, proiectele de infrastructură feroviară vor beneficia de aproape 21,8 miliarde euro.
Într-un interviu acordat publicației Bild am Sonntag, ministrul transporturilor a declarat că „o punctualitate de 60% pe căile ferate este inacceptabilă”, exprimându-și dorința de a ajunge la „o rată de punctualitate de peste 80% sau 90%”. Pentru atingerea acestor rate a fost creat un program special în planul de mentenanță.
Raportul anual al Deutsche Bahn pentru 2024 indică faptul că performanța economică a grupului a fost afectată în principal de starea precară a infrastructurii. Calitatea operațiunilor, cu o rată de punctualitate de 62,5% la trenurile de lung parcurs (față de 64% în 2023), a „generat presiuni suplimentare” asupra rezultatelor financiare.