Sari direct la conținut

Un tren german a atins viteza de 405 km/h. Ce sumă imensă au alocat nemții pentru întreținerea rețelei feroviare

HotNews.ro
Un tren german a atins viteza de 405 km/h. Ce sumă imensă au alocat nemții pentru întreținerea rețelei feroviare
Tren german de mare viteza ICE 4 (foto: Rüdiger Wölk / imago stock&people / Profimedia)

Un tren german de mare viteză ICE a atins 405 km/h pe linia Erfurt-Leipzig/Halle. Garnitura a fost una de test, fiindcă cele mai rapide trenuri germane cu pasageri ating 300 km/h. Germania are multe de remediat în rețeaua sa feroviară, mai ales la punctualitate, și a anunțat că alocă pentru mentenanță 107 miliarde euro în următorii cinci ani.

Testul a fost realizat de companiile Deutsche Bahn și Siemens Mobility, pe o linie care a fost închisă pentru modernizări și care va fi deschisă total pe 12 iulie, scrie publicația The Register. Cele mai rapide trenuri germane ICE ating 300 km/h, iar trenurile franceze TGV ating pe unele porțiuni 320 km/h. În Spania, trenurile AVE ating 310 km/h.

În Europa NU sunt trenuri de pasageri care ating în rularea curentă 350 km/h, cum se întâmplă în China. Nu este doar o chestiune de siguranță: calculele au arătat că la viteze de 350 km/h ar fi mult mai mari costurile cu energia electrică și s-ar uza și mai rapid diverse componente legate de rulare și de alimentarea cu energie electrică.

Trenurile de test germane ICE-V au atins 400 km/h în 1988. Cel mai rapid tren european care a circulat vreodată a fost un TGV super-special modificat care a atins acum 18 ani viteza de 574 km/h.

Germania are multe probleme în rețeaua sa feroviară, inclusiv la punctualitatea trenurilor. Se vor aloca 107 miliarde euro pentru întreținerea infrastructurii feroviare din Germania, a anunțat ministrul federal al transporturilor, Patrick Schnieder, citat de publicația Railway Pro. Până la finalul acestui an, proiectele de infrastructură feroviară vor beneficia de aproape 21,8 miliarde euro.

Într-un interviu acordat publicației Bild am Sonntag, ministrul transporturilor a declarat că „o punctualitate de 60% pe căile ferate este inacceptabilă”, exprimându-și dorința de a ajunge la „o rată de punctualitate de peste 80% sau 90%”. Pentru atingerea acestor rate a fost creat un program special în planul de mentenanță.

Raportul anual al Deutsche Bahn pentru 2024 indică faptul că performanța economică a grupului a fost afectată în principal de starea precară a infrastructurii. Calitatea operațiunilor, cu o rată de punctualitate de 62,5% la trenurile de lung parcurs (față de 64% în 2023), a „generat presiuni suplimentare” asupra rezultatelor financiare.

Abonați-vă la „Rațiunea, înapoi!”
Newsletterul săptămânal în care jurnalistul Gabriel Bejan explică cele mai importante evenimente din politică, economie și actualitate internațională.
Interviuri cu experți, reportaje exclusive și analize care pun lucrurile în perspectivă.
INTERVIURILE HotNews.ro