'Vivien Leigh – Ultima conferinta de presa' – one woman show cu Lamia Beligan, prezentat la Londra
Spațiul teatral al ICR Londra, de curând deschis producțiilor de tip studio, găzduiește, în 14 iunie, spectacolul Teatrului Excelsior din Bucureşti „Vivien Leigh – Ultima conferință de presă”, o emoționantă reconstituire a ultimelor zile de viață a marii actrițe, devenită o umbră a starului adulat de altădată. Montarea este semnată de Liana Ceterchi și îi prilejuiește Lamiei Beligan o interpretare memorabilă în rolul divei măcinate de boală și depresie.
Includerea piesei în seria teatrală a ICR Londra are și o valoare simbolică, la exact 50 de ani de la moartea uneia dintre cele mai mari actrițe de film a tuturor timpurilor, și pentru că spectacolul se va juca doar la câteva străzi distanţă de locuința din Eaton Square, parte a selectului cartier Belgravia, unde Vivien Leigh şi-a petrecut ultimii ani, în singurătate și suferință.
Fiica actorului Radu Beligan şi a scriitoarei Marinca Beligan, Lamia Beligan a urmat Liceul de Coregrafie, pregătindu-se pentru o carieră de balerină. Din cauza unui accident, a trebuit să renunțe şi a urmat cursuri de actorie la Institutul de Artă Teatrală și Coregrafică din București, la clasa profesorului Ion Cojar. A jucat pe mai multe scene din Bucureşti şi din ţară, fiind răsplătită cu numeroase premii, precum, în 1990, Premiul de interpretare pentru rolul Gwendolline din comedia muzicală după piesa „Bună seara, domnule Wilde”, la Festivalul Internaţional de Teatru de la Liverpool, și Premiul Fundaţiei „Silvia Popovici” pentru cea mai bună actriţă a anului 1998. În anul 1999, a câştigat Leul de Argint pentru rolul Marta din filmul „Hotel de lux” în regia lui Dan Piţa. În anul 2001, i s-a conferit Medalia Meritul Cultural.
De-a lungul carierei sale, Liana Ceterchi a montat piese de teatru în cele mai importante teatre bucureștene, cum sunt Teatrul Bulandra, Teatrul Mic, Teatrul Act sau Teatrul Nottara. În ultimii ani, s-a implicat în crearea şi susținerea teatrului independent în România şi, mai ales, în promovarea creației artistice feminine. În acest sens, ea a pus bazele „Asociaţiei femeilor din teatru IF ../DACĂ … pentru femei”, prin intermediul căreia a produs mai multe spectacole pe teme sociale stringente, având în prim plan actriţe de prim rang ale scenei româneşti, dar şi actriţe tinere, la început de carieră. Asociația s-a mai remarcat prin organizarea de sesiuni de terapie prin dramă şi prin prezentarea unor spectacole în închisorile de femei.