120.000 de turişti pe litoralul românesc. Șefa patronatului hotelier: Nu sunt de vină prețurile, ci "lipsa oricărei campanii de promovare a destinaţiilor româneşti"

În jur de 120.000 turisti îşi fac vacanţa pe litoralul românesc, cifre în creştere, în această perioadă, spune Corina Martin, preşedintele de onoare al Asociaţiei Patronale RESTO Constanţa. Ea susține că nu sunt turiştii „de vină” pentru scăderea rezervărilor în România, nici preţul şezlongurilor ori tarifele pe noaptea de cazare, ci bugetele de promovare ale Turciei, Greciei şi Bulgariei, de 30-40-50 milioane de euro, comparativ cu ”zero euro promovare cheltuiţi de România”.
- ”În jur de 120.000 turişti pe litoralul românesc, cifre în creştere clară, în această perioadă, în apropierea începutului de august – luna vacanţelor în România şi în Europa.
- Din estimările pe care le am de la turoperatori, toate destinaţiile din bazinul Mării Negre au fost afectate de scăderi ale cererii de vacanţe în acest sezon, ca efect al situaţiei din Ucraina – care a generat reticenţă şi rezerve în alegerea zonei de litoral la Marea Neagră.
- Un procent de 20% scădere, în medie, în România şi Bulgaria, mai ales. Dar şi în Turcia şi Grecia, chiar, unde media e, totuşi, puţin mai mica”, a susținut Corina Martin, conform News.ro.
Ea spune că cel mai mult au avut de suferit destinaţiile care erau, oricum, mai scumpe, precum Mamaia și că o cauză principală a scăderii numărului de turiști este lipsa unei campanii de promovare a destinațiilor românești:
- ”Peste toate aceste efecte, s-au adăugat, nefericit şi iresponsabil, lipsa oricărei campanii de promovare a destinaţiilor româneşti (vinovaţi – ministerul şi aministraţiile locale de pe litoral), precum şi decizii de consilii locale care au alungat turiştii către alte staţiuni şi destinaţii, în loc să îi atragă (taxe nejustificat de mari pentru parcare, de exemplu, cum a fost cazul la Constanţa).
- Să nu omitem însă un element esenţial: turismul Bulgariei, Turciei şi al Greciei nu trăieşte din turişti bulgari, turci sau greci, ci din turişti europeni, români, ruşi etc. Ţări cu bugete de promovare importante, bugete consumate pe acele ţări de unde îşi propun (şi reuşesc) să atragă turişti. Inclusiv pe români”,.
Ea mai susține că prețurile pe litoral nu au crescut și că în niciun caz nu sunt tarifele cauza scăderii numărului de turiști de pe litoralul românesc:
- ”Deci, nu turiştii sunt „de vină” pentru că au scăzut rezervările în România. Şi nici şezlongul de 20 sau 30 sau 40 de lei de pe litoralul românesc nu e de vină pentru scăderea numărului de turişti din România.
- Tarifele pentru şezlong chiar acestea sunt şi le găsiţi pe 90% din plajele României. Desigur, puteţi alege un şezlong la 70 – 100 lei, pe o plajă exclusivistă, cu mai multe facilităţi şi sunteţi liber să alegeţi ce vă place – şi aşa trebuie să fie. (…)
- De vină sunt bugetele de promovare ale Turciei, Greciei şi Bulgariei – de 30-40-50 milioane de euro, comparativ cu….zero euro promovare cheltuiţi de România (minister şi administraţii locale).
- În România, încă lipseşte cultura de industrie a ospitalităţii şi Educaţia de Destinaţie Receptoare – cu tot cu management, dezvoltare, promovare, dar şi cu educaţia populaţiei în această direcţie.
- O rugăminte, totusi – nu mai loviţi în afacerile româneşti care vând şi promovează produs românesc. În cazul nostru, în industria turismului – noi vindem şi promovăm chiar imaginea României”.