Sari direct la conținut

Deschiderea unui tunel feroviar de pe calea ferată reconstruită între Simeria și Km 614 este blocată de un deal, scrie Asociația Pro Infrastructura

HotNews.ro
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura

​Tunelul Bătuța, situat nu departe de Săvârșin, pe șantierul căii ferate Simeria – Km 614 (lângă Arad) este blocat de un deal și vor mai trece ani buni până va putea fi folosit, scrie Asociația Pro Infrastructura. Între Simeria și Arad se lucrează de peste 4 ani, dar întârzierile sunt uriașe.

Tunelul Bătuța este situat pe malul stâng al Mureșului și are 603 m lungime, dintre care 586 m tunel natural și două portale – Simeria (10m) și Curtici (7m). Tunelul are cale ferată dublă.

Tunelul se află pe Lotul 2 Subtronsonul 2b: Cap Y Barzava-Cap Y Ilteu, 36 km lungime, valoare contract 1,73 miliarde lei. Termenul de finalizare era decembrie 2022.

Întra Arad și Deva, pe 148 km, cel mai rapid tren face 2 ore și 41 minute, dar sunt foarte dese întârzierile. Trenurile care opresc peste tot fac peste 4 ore. În 1998, cele mai rapide trenuri făceau o oră și 45 de minute.

Ce spune Asociația Pro Infrastructura

Deschiderea tunelului Bătuța este blocată de un deal! Nu se știe când vom putea folosi unul dintre cele mai importante obiective de pe tronsonul de cale ferată Simeria-KM 614 aflat în curs de reabilitare.

Tunelul de cale ferată este în continuare blocat de un deal. În prezent sunt excavați aproximativ 500 de metri din cei 586 ai tunelului, însă riscă să devină muzeu pentru că nici până în ziua de azi nu au fost scoși din circuitul forestier arborii din zona portalului estic.

Le amintim responsabililor CFR Infrastructura că se împlinesc 5 (cinci!) ani de când au fost semnate contractele pentru reconstrucția căii ferate Simeria-KM 614. Este important de menționat că acești 5 ani de întârziere birocratică vin pe un lot în care lucrările ar fi trebuit să dureze… 4 ani de la parafarea contractului.

Ce înseamnă asta? Șansele să putem circula pe noua variantă de viteză de la Bătuța la final de 2023 au devenit nule. Din momentul în care va începe lucrul la versant, vor fi necesare minim 300 de zile de muncă la acesta.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro