Sari direct la conținut

Trenurile noi pentru Magistrala M5 încep să fie livrate spre sfârşitul acestui an – începutul anului viitor

HotNews.ro
Cu trenul de metrou pe Magistrala 5 din Drumul Taberei, Foto: Captura YouTube
Cu trenul de metrou pe Magistrala 5 din Drumul Taberei, Foto: Captura YouTube

Primul tren nou va circula pe Magistrala 5 de metrou spre sfârşitul acestui an – începutul anului viitor, iar pe parcursul lui 2023 vor fi livrate toate cele 13 trenuri contractate cu Alstom, a anunţat, joi, directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuş, potrivit Agerpres.

„Pentru Magistrala 5 Râul Doamnei – Eroilor avem un contract semnat cu Alstom pentru 13 trenuri noi de metrou. Contractul prevede şi o opţiune de a achiziţiona suplimentar alte 17 trenuri de metrou, în funcţie de asigurarea finanţării, pe care noi o vom identifica. Primul tren preconizăm să vină spre sfârşitul acestui an sau începutul anului 2023, dar în 2023 vor fi livrate toate cele 13 trenuri până la sfârşitul anului”, a spus Miclăuş, la conferinţa „Constructor în România”.

Metrorex a atribuit Alstom un contract pentru un total de până la 30 de trenuri Metropolis ce vor circula pe noua Magistrală 5, conform unui comunicat al producătorului, publicat pe site-ul său pe 3 noiembrie 2020. Acestea vor fi livrate în două tranşe. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri depăşeşte 100 de milioane de euro.

Acest contract poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 de milioane de euro.

„Primul tren va fi livrat în mai puţin de 29 de luni şi va circula pe prima secţiune a Magistralei 5 de metrou, aflată deja în serviciul comercial. Celelalte 12 trenuri ale primului lot vor fi livrate imediat după omologarea primei unităţi, urmând ca lotul opţional de 17 unităţi să fie livrat pe baza unei cereri ferme din partea operatorului bucureştean”, se spune în comunicatul companiei Alstom.

Trenurile vor avea şase vagoane şi 216 locuri fiecare.

Gama de trenuri de metrou Metropolis de la Alstom este în operare de peste 20 de ani în toată lumea, versatilitatea sa făcând posibile numeroase configuraţii. Printre cei 60 de clienţi din întreaga lume se numără operatorii de metrou din Paris, New York, Londra, Amsterdam, Singapore, Riyadh, Dubai, Sydney şi Montreal.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro