Sari direct la conținut

Smithfield România rămâne atractivă pentru angajați, într-o regiune cu șomaj aproape inexistent

Smithfield România rămâne atractivă pentru angajați, într-o regiune cu șomaj aproape inexistent
Valer Martin Foto: Smithfield România

Smithfield România, liderul industriei de carne de porc, se menține în topul celor mai atractivi angajatori, în cei 20 de ani de activitate, în ciuda mediului tot mai competitiv din piața forței de muncă. Cu o activitate desfășurată în principal în zona de Vest a țării, unde rata de șomaj este aproape inexistentă, compania continuă să atragă noi talente. Stabilitatea companiei, nivelul ridicat de experiență al colegilor, istoria și reputația în regiune a brandului Comtim din portofoliul Smithfield, dar și vocația către domeniul alimentar și interesul pentru zootehnie sunt argumente ce au atras candidați de top.

„Smithfield își desfășoară activitatea într-o zonă geografică puternic industrializată cu angajatori internaționali majori, astfel că uneori competiția pentru candidați este acerbă. Forța de muncă, găsirea de oameni calificați, specialiști, este o provocare pentru toate industriile și un subiect fierbinte pe masa oamenilor de Resurse Umane. Totuși, politicile de compensare și beneficii oferite de compania noastră sunt structurate pentru a oferi un avantaj competitiv pe piața forței de muncă. Adaptăm în permanență pachetul salarial pentru a asigura confortul angajaților, rămânând în același timp competitiv și cu o poziționare drept angajator atractiv în acest peisaj dinamic. Media salarială oferită de companie se situează peste media industriei în care activăm”, a declarat Valer Martin, director Resurse Umane Smithfield România.

În prezent, Smithfield România, atât divizia Ferme, cât și Carne, numără peste 2.500 de angajați, cu o paletă largă de specializări și competențe. Principalele funcții sunt pe zona operațională – crescători animale, măcelari, tranșatori, șoferi; dar și zona tehnică – mentenanță, electricieni, lăcătuși; și zona de staff – medici veterinari, specialiști asigurare control calitate, ingineri, economiști, IT, juriști, vânzări.

Compania se implică, totodată, și în formarea noilor generații. Pentru a atrage și a menține talentele, Smithfield România derulează anual programe de internship, practică școlară și colaborări cu instituții de învățământ liceal și universitar la nivel regional și național. În ultimii 15 ani, peste 780 de studenți au participat la programul de internship al companiei, o parte semnificativă dintre aceștia devenind apoi colegi permanenți.

Pe măsură ce compania se dezvoltă apar și noi locuri de muncă disponibile. Pe fondul cererii și nevoilor din piață, liniile de business ale Smithfield s-au extins. Astfel, s-au format noi departamente, unul dedicat dezvoltării proceselor de producție, care are rol de optimizare a proceselor operaționale și un alt departament de dezvoltare al business-ului, care identifică noi oportunități pentru extinderea companiei. 

În ceea ce privește retenția angajaților, Smithfield România se poate mândri cu o rată de fluctuație lunară situată în jurul valorii de 1.2%, semnificativ sub media specifică companiilor mari de producție. Acest lucru reflectă nivelul ridicat de satisfacție al angajaților, precum și eficiența politicilor de recompensare și dezvoltare profesională implementate de companie.

Prin investițiile continue, diversificarea operațiunilor și strategia de atragere și menținere a talentelor, Smithfield România și-a consolidat rolul esențial în industria alimentară autohtonă, devenind o companie-reper în domeniu.

Principalele atribute căutate la candidații care își doresc să se alăture echipei Smithfield sunt determinarea și dorința de dezvoltare profesională, atitudinea pozitivă față de provocări și abilități de lucru în echipă.

Unul dintre obiectivele de viitor ale Smithfield este să își consolideze programele de formare, dezvoltare și recunoaștere a angajaților. Compania se axează pe dezvoltarea și retenția angajaților existenți.

Pentru atragerea de noi colegi, Smithfield are o abordare strategică, prin care să își crească vizibilitatea, participând la târguri de carieră, evenimente de recrutare universitare și liceale. De asemenea, investește în programe de certificare profesională și calificare.

Principalele provocări cu care se confruntă departamentul de resurse umane țin de integrarea angajaților expatriați, adaptarea politicilor interne pentru a asigura echitatea și competitivitatea, precum și alinierea la așteptările generațiilor noi de angajați.

Compania este percepută de angajați drept un angajator stabil, care oferă oportunități de învățare și dezvoltare profesională. Smithfield este apreciat pentru responsabilitatea cu care își desfășoară activitatea, grija pentru angajați și asigurarea unor condiții de muncă și beneficii de înalt nivel.

Articol susținut de Smithfield România