Sari direct la conținut

VIDEO Un tren TGV face o vizită simbolică în Cehia, țară care din 2025 vrea să înceapă construcția de linii feroviare de mare viteză

HotNews.ro
Un TGV la Praga, Foto: Sprava Zeleznik
Un TGV la Praga, Foto: Sprava Zeleznik

Un tren TGV care în 1981 a stabilit un record de viteză este în aceste zile plimbat în mod simbolic prin Cehia, țară ce are ambiții mari în domeniu și va lucra cu Franța pentru a-și crea o rețea feroviară unde trenurile să ruleze cu 320 km/h.

Trenul TGV adus este cel care în 26 februarie 1981 a stabilit un record mondial de viteză pe prima linie de TGV, Paris – Lyon, rulând cu 380 km/h. Trenul a fost vizionat de mii de oameni la gara centrală din Praga (Praha hlavni nadrazi), iar apoi a fost dus la o expoziție la Brno, al doilea mare oraș al țării.

Trenul va părăsi țara pe 11 iunie și au fost și critici care au spus că aducerea unui tren de 42 de ani vechime a costat prea mult bugetul companiei cehe de infrastructură Sprava zeleznic. Costurile au fost de 120.000 de euro, trenul nu este compatibil cu liniile din Cehia și a fost tractat, intrând din Germania în Rep Cehă.

Francezii au explicat faptul că nu aveau cum să aducă un TGV mai nou și fiindcă flota actuală este folosită la maxim. Nu avea cum să fie scos un tren mai nou din programul zilnic. În plus, ideea este de a prezenta exact o garnitură care a făcut istorie pe șine.

Este a doua vizită a unui TGV în Cehia, prima fiind în 1990, la puțin timp după căderea Cortinei de Fier.

Acum, simbolistica ține de faptul că Cehia are un plan amplu de construcție a unor linii de mare viteză pe care trenurile să poată atinge 320 km/h, iar bugetul necesar estimat este de 30 miliarde euro.

Primele lucrări ar trebui să înceapă, în cel mai bun caz, în 2025 sau 2026 pe secțiunea Praga – Běchovice – Poříčany, planul fiind ca în 2028 să înceapă construcția altei secțiuni, urmată de un nou șantier, în 2029 într-o altă zonă.

Evident că este greu de crezut că lucrările vor începe în 2025 și că primele secțiuni vor fi gata în 2030, pentru că este un proiect complex și scump. Dar Cehia este decisă să construiască linii de foarte mare viteză care să scurteze timpii de călătorie mai ales între cele două mari orașe ale țării: Praga și Ostrava.

Praga a modernizat multe linii de cale ferată în ultimii 20 de ani, dar viteza maximă este de 160 km/h, chiar dacă se lucrează la optimizări care să o ducă la 200 km/h pe mici secțiuni.

Surse: Radio Prague International, International Railway Journal

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro