Marca Uncle Ben's ar putea fi modificată din cauza conotațiilor rasiste / PepsiCo schimbă și ea numele și imaginea unuia dintre produsele sale
Pepsico a anunțat că va schimba numele și imaginea siropului și amestecului pentru clătite ”Aunt Jemima” (Mătușa Jemima), renunțând la acest nume criticat pentru trecutul rasist, transmite Reuters.
Pe eticheta acestui produs cu o istorie de 130 de ani apare o femeie afro-americană cu un nume inspirat de un personaj din spectacolele cântăreților populari din secolul XIX. Imaginea are rădăcinile într-un stereotip al unei negrese prietenoase ce lucrează ca servitoare sau doică pentru o familie albă.
După decizia PepsiCo, ConAgra Brands a anunțat o analiză completă a siropului său ”Mrs. Butterworth”, al cărui ambalaj, spune compania, este menit să evoce o ”bunică iubitoare”.
Marca de orez ”Uncle Ben’s” a spus și ea că ia în considerare actualizarea imaginii sale, un bărbat de culoare botezat după numele unui fermier de orez din Texas.
”Admitem că originile Aunt Jemima se bazează pe un stereotip rasial”, a declarat Kristin Kroepfl, vicepreședinte și director de marketing la Quaker Foods, companie deținută de Pepsico. Quaker nu a dezvăluit care va fi noul nume sau logo, dar a precizat că produsele fără imaginea Mătușii Jemima vor apărea în trimestrul patru al acestui an.
ConAgra a afirmat că etichetele sale ar putea fi interpretate ”într-un mod total nepotrivit cu valorile noastre” și că a început ”o analiză completă de brand și ambalaj a Mrs Butterworth’s”.
De asemenea, Mars spune că are ”o responsabilitate în a lua poziție pentru oprirea nedreptăților și discriminărilor rasiale”, iar ”una dintre căile de a face asta este evoluția brandului Uncle Ben’s, inclusiv identitatea vizuală”.