Studenții de la Medicină cer actualizarea bibliografiei pentru Rezidențiat: Există discrepanțe în conținut
Federația Asociațiilor Studenților în Medicină din România (FASMR) cere reevaluarea și actualizarea bibliografiei Examenului de Rezidențiat, unul dintre motive fiind că există discrepanțe la nivelul conținutului informațional între capitole sau chiar în interiorul aceluiași capitol. „Nu încurajăm plecarea tinerilor medici din România, însă pentru a diminua emigrarea acestora este necesară pregătirea în conformitate cu standardele mondiale ale educației medicale, adaptată la nevoile sistemului medical românesc”, spun ei.
Potrivit unui comunicat de presă, în perioada 1-10 mai a avut loc o consultare publică, la care au luat parte 1.378 de studenți mediciniști care vor susține examenul de rezidențiat în perioada 2020-2022, precum și medici rezidenți din toți anii și de pe toate specialitățile din domeniul Medicină. Rezultatele provin din toate cele 12 centre universitare medicale din România.
Printre cele mai presante problemele ridicate de majoritatea studenților se numără:
- calitatea defectuoasă a prezentării informațiilor,
- utilitatea și relevanța conținutului,
- discrepanța conținutului informațional între capitole sau în interiorul aceluiași capitol, dar și actualitatea științifică a informațiilor.
Astfel, se impune o nouă abordare bine documentată, atât asupra conținutului informațional, cât și asupra formei de prezentare. În acest fel, bibliografia și modul de redactare a compendiilor destinate examenului de Rezidențiat vor întruni standardele moderne de pregătire, vor oferi aplicabilitate și utilitate clinică, precum și relevanță în contextul evoluției rapide și calitative a domeniului medical, spun studenții mediciniști.
„Nu încurajăm plecarea tinerilor medici din România, însă pentru a diminua emigrarea acestora este necesară pregătirea în conformitate cu standardele mondiale ale educației medicale, adaptată la nevoile sistemului medical românesc. Printre avantajele acestei variante de abordare a pregătirii viitorilor medici rezidenți se numără: creșterea calității examinării, excluderea posibilității memorării fără aplicabilitate clinică, precum și o creștere a utilității informației în viitoarea practică medicală”, arată studenții la Medicină din România.
Conform sursei citate, studenții vor ca examenul de Rezidențiat „să devină un proces gradual și bine fundamentat de educație și nu doar un moment de trecere către o nouă etapă în pregătirea medicală continuă”.
Din FASR fac parte 11 organizații studențești medicale, reprezentând în total peste 25.000 de studenți la Medicină.