Sari direct la conținut

Aflată pe val în sondajele de opinie, Kamala Harris este criticată pentru că evită presa și interviurile

HotNews.ro
Aflată pe val în sondajele de opinie, Kamala Harris este criticată pentru că evită presa și interviurile
Vicepreședinta Statelor Unite, Kamala Harris, la Baza aeriană Andrews, Maryland, 2 august 2024. Sursa foto: Aaron Schwartz - CNP / imago stock and people / Profimedia

Harris a stat 18 zile fără să țină o conferință de presă oficială și fără să ofere un interviu, de când a devenit candidata prezumtivă a democraților la alegerile prezidențiale, luna trecută, scriu Fox News și New York Times.

Kamala Harris a vorbit joi cu presa, după aproape trei săptămâni în care i-a evitat pe jurnaliști și nu a acordat interviuri, în ciuda solicitărilor venite dinspre instituțiile media.

Discuția cu jurnaliștii, o sesiune improvizată de întrebări și răspunsuri după un miting din Michigan, a ținut însă doar 70 de secunde, scrie New York Times.

Strategia sa a atras multă atenție și critici, în special din partea rivalului său republican, Donald Trump, într-un moment în care democrata urcă tot mai mult în sondaje.

Harris a intrat în cursa prezidențială înlocuindu-l pe Joe Biden, un președinte care a găzduit mai puține conferințe de presă la Casa Albă decât orice alt șef de stat de la Ronald Reagan încoace. Ea pare că a adoptat o abordare la fel de prudentă, bazându-se în special pe mitinguri televizate și declarații pregătite.

Întrebată joi dacă ar putea acorda totuși un interviu, Harris a sugerat că mai întâi ar dori să depășească convenția democrată din luna august. „Vreau să programăm un interviu înainte de sfârșitul lunii”, a asigurat ea, în timp ce consilierii le-au spus jurnaliștilor că timpul pentru întrebări s-a încheiat.

Criticii republicani și moderatorii Fox News au acuzat-o pe vicepreședintă în mod repetat că se sustrage practic examinării necesare din partea jurnaliștilor. Televiziunea a observat că Harris a răspuns în cele din urmă unor întrebări la 18 zile după ce a evitat presa, de la momentul în care a devenit candidata democrată la Casa Albă.

Harris a fost și până acum prudentă în relația cu presa

Trump a avut o opinie mult mai fermă. „Ea nu știe cum să țină o conferință de presă; nu este suficient de inteligentă pentru a ține o conferință de presă”, a declarat el joi, în Florida. „Ea nu va face interviuri cu oameni prietenoși pentru că nu se descurca mai bine decât Biden”, a adăugat el.

Trump a acordat mai multe interviuri în ultimele săptămâni, dar în special unor instituții media favorabile. El s-a confruntat cu întrebări mai dure când a apărut săptămâna trecută la convenția Asociației Naționale a Jurnaliștilor Negri și din nou la conferința de presă de joi, care s-a întins pe 65 de minute.

Bilanțul lui Harris în ceea ce privește interviurile majore este amestecat, scrie New York Times. O discuție cu Lester Holt de la NBC, în 2021, a mers prost și a generat îngrijorări în cadrul administrației Biden.

De atunci, ea a cultivat relații cu vedete media precum Joe Scarborough și numeroși corespondenți ai Casei Albe. În cel mai recent interviu televizat, la CNN, imediat după dezbaterea din iunie, Harris a vorbit despre prestația slabă a lui Biden, încercând fără succes să salveze aparențele.

Unii strategi politici au sugerat că Harris face exact ceea ce ar trebui să facă. Mitingurile sale de campanie au fost larg mediatizate, iar evenimentul de lansare de marți cu partenerul ei din cursă, guvernatorul Tim Walz din Minnesota, a fost urmărit în direct de aproape opt milioane de persoane.

Apropiații lui Harris susțin că, într-un peisaj mediatic fracturat, în care încrederea în posturile de știri tradiționale a scăzut, cea mai eficientă campanie de informare a alegătorilor vine din locuri alternative precum TikTok și propriile pagini de pe platformele sociale.

„Prioritatea principală a vicepreședintei este câștigarea sprijinului alegătorilor care vor decide aceste alegeri”, a declarat joi Kevin Munoz, un purtător de cuvânt al lui Harris, adăugând că campania a fost „strategică, creativă și promptă” în utilizarea spoturilor TV, a mitingurilor, a organizatorilor locali și, „desigur, a interviurilor care ajung la alegătorii noștri țintă”.

El nu a spus însă când ar putea avea loc un astfel de interviu.

INTERVIURILE HotNews.ro