Sari direct la conținut

Furturi în creștere în hotelurile din Bulgaria: se fură orice – de la prosoape, tacâmuri, televizoare la aparate de aer condiționat. Printre hoți sunt pomeniți și românii

HotNews.ro
Hoteluri pe litoralul bulgaresc, Foto: HotNews.ro
Hoteluri pe litoralul bulgaresc, Foto: HotNews.ro

Turiștii fură frecvent articole din camerele de hotel din Bulgaria, de la prosoape și lenjerie de pat până la televizoare și lucrări de artă, relatează Novinite, care citează publicația bulgară Telegraf.

Hotelierii din întreaga țară spun că multe dintre aceste incidente implică vizitatori străini. În special, obiectele mai mici, cum ar fi păturile, pernele și halatele de baie sunt ținte comune. Unii oaspeți pleacă și cu articole mai mari, cum ar fi televizoare, în special din camerele de la parter sau de la primul etaj al hotelurilor.

În stațiunea Bansko, furturile au avut loc pe la ferestre și balcoane, dar nu de puține ori sunt utilizate lifturile care oferă acces direct la garaje, cu liftul fiind transportate saltele sau obiecte mai mari.

În ultimii ani, furturile s-a extins la alimente și băuturi din camerele de hotel și restaurante. Hotelierii vorbesc despre furturi de farfurii și tacâmuri, până la băuturi din minibar. Un caz este cel în care două familii care au luat seturi întregi de veselă de la un restaurant all-inclusive.

Bulgarii fură, de regulă, articole mici, cum ar fi role de hârtie igienică, însă turiștii din țările occidentale fură prosoape de baie și de plajă, iar cei din Europa de Est preferă pahare de marcă și fructe.

Hotelurile de lux au fost și ele afectate, oaspeții consumând conținutul minibarului și punând apă în sticlele de vodcă pe care le golesc. De asemenea, dispar frecvent telecomenzile și becurile din camere.

Managerul hotelului „Ruschuka”, Penka Petkova, a declarat pentru „Telegraph” că adesea clienților le plac și cearșafurile. Mai recent, au fost două cazuri de lipsă a cearșafurilor și a unei pături după o scurtă ședere a unor cetățeni români. Într-un alt caz, după plecarea unui grup școlar din hotel, a constatat că lipseau destul de multe prosoape. Ea a sunat-o imediat pe profesoara care îi însoțea pe elevi, iar ei fiind încă în Ruse, s-a întors și a returnat obiectele furate.

Clienții au deșurubat și împachetat inclusib televizoarele de pe pereți sau aparatul de aer condiționat, scrie media bulgară.

Oaspeții vând brățări all-inclusive la jumătate de preț

Cealaltă problemă este frauda în stațiunile mari all-inclusive. Schema, care funcționează de ani de zile, este următoarea – sosesc doi turiști care plătesc un pachet pentru o săptămână și primesc brățări speciale care le permit să folosească tot ce se află în hotel, inclusiv mâncare

„La un moment dat își scot brățările și le vând la jumătate de preț prietenilor, rudelor sau cunoscuților, cu care discutaseră în prealabil. Al doilea cuplu intră și consumă gratis. Primii ajung la recepție și afirmă că și-au pierdut brățările în mare iar hotelierii sunt obligați să le dea altele noi”, au explicat hotelierii.

INTERVIURILE HotNews.ro