Capitalismul de stat: Câți angajați, ce pierderi, ce profit și ce cheltuieli salariale au avut în 2020 firmele înființate în ultimii ani de primarul Robert Negoiță
Din cele 8 companii înființate de Primăria Sectorului 3 în ultimii ani, 6 au ieșit pe profit în 2020, iar restul pe pierdere, pierderile fiind în total de 8,4 milioane lei. Deși majoritatea au ieșit pe profit, acestea au datorii ce trebuie plătite în maxim un an, dar și în mai mult de un an, de peste 120,6 milioane lei lei, potrivit bilanțurilor pe 2020. La finalul anului 2020, acestea aveau 1957 angajați, iar pe tot anul, pentru salariile angajaților s-au plătit 113.248.599 lei. Firma cu cei mai mulți angajați este Salubrizare și Deszăpezire, aproape 1000 de oameni.
Cele 8 companii au în total o cifra de afaceri de circa 323 milioane lei.
Principalele date financiare ale celor 8 companii în 2020:
Algorithm Construcții S3
- Capital – 286.214.655 lei
- Cifra de afaceri 2020 – 20.352.449 milioane lei
- Pierdere/Profit 2020 – + 760.671 lei
- Datorii – cca 27 milioane lei
- Număr de angajați 2020 – 284
- Cheltuieli salariale 2020 – 20.048.599 milioane lei
- Administrator – Bărbulescu Gili
Algorithm Rezidențial
- Capital – 251.191.257 lei
- Cifra de afaceri 2020 – cca 79 milioane lei
- Pierdere/Profit 2020 – +76.848 lei
- Datorii – cca 25.6 milioane lei
- Număr de angajați 2020 – 233
- Cheltuieli salariale 2020 – cca 11.5 milioane lei
- Administrator – Panait Radu Alin
AS3 – Administrare Străzi S3
- Capital – 2.087.444 lei
- Cifra de afaceri 2020 – cca 67.3 milioane lei
- Pierdere/Profit 2020 – + 1.328.033 lei
- Datorii – cca 35 milioane lei
- Număr de angajați 2020 – 83
- Cheltuieli salariale 2020 – cca 8.2 milioane lei
- Administrator – Bălăceanu Roxana
Smart City Invest S3
- Capital – 43.565.867 lei
- Cifra de afaceri 2020 – cca 6 milioane lei
- Pierdere/Profit 2020 – – 5.6 milioane lei
- Datorii – peste 14 milioane lei
- Număr de angajați 2020 – 60
- Cheltuieli salariale 2020 – cca 6.2 milioane lei
- Administrator – Nedelia Nicolae
OPS3 – Ordine și Protecție S3
- Capital – 1.173.390 lei
- Cifra de afaceri 2020 – cca 13.3 milioane lei
- Pierdere/Profit 2020 – – 2.799.838 lei
- Datorii – cca 4 milioane lei
- Număr de angajați 2020 – 136
- Cheltuieli salariale 2020 – cca 9.3 milioane lei
- Administrator – Mihalachioiu Cristian
SD3 – Salubrizare și Deszăpezire S3
- Capital – 210.055.390 lei
- Cifra de afaceri 2020 – cca 61 milioane lei
- Pierdere/Profit 2020 – + 251.532 lei
- Datorii – cca 12 milioane lei
- Număr de angajați 2020 – 985
- Cheltuieli salariale 2020 – cca 45 milioane lei
- Administrator – Nițu Mihai
Administrare Active S3
- Capital: 107.652.738 lei
- Cifra de afaceri 2020: cca 62.6 milioane lei
- Pierdere/Profit 2020: + 4.344.008 lei
- Datorii: cca 1.6 milioane lei
- Număr de angajați 2020 – 137
- Cheltuieli salariale 2020 – cca 9.8 milioane lei
- Administrator – Corbuleanu Florentin
Internet și Tehnologie S3
- Capital – 15.776.262 lei
- Cifra de afaceri 2020 – cca 13.6 milioane lei
- Pierdere/Profit 2020 – + 1.901.994 lei
- Datorii – cca 1.4 milioane lei
- Număr de angajați 2020 – 39
- Cheltuieli salariale 2020 – cca 3.2 milioane lei
- Administrator – Arghir Cristina Elena
Reamintim că, lucrările pe șantierul Primăriei Sector 3 de lângă Biblioteca Națională, unde pe 2 august și-au pierdut viața doi muncitori, erau executate de două dintre aceste companii – Algorithm Construcții și Algorithm Residential, potrivit unui răspuns transmis de Inspectoratul de Stat în Construcții la solicitarea HotNews.ro.
”Lucrările de consolidare a accesului rutier în vecinătatea Bibliotecii Naţionale erau executate de către: S.C. Algoritm Residential S3 S.R.L. – pentru execuția lucrărilor de armare; S.C. Algoritm Construcții S.R.L. – pentru execuția lucrărilor de săpătură și taluzare maluri; Direcţia de Administrare a Domeniului Public Sector 3 – pentru amenajare accesului rutier în zona Bibliotecii Naţionale. Investitorul nu a obţinut în prealabil autorizație de construire în condiţiile legii. Executantul lucrărilor de construcții nu a respectat prevederile art.25, lit. b) din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, conform căruia avea obligaţia de a începe execuţia lucrărilor ,,numai la construcţii autorizate în condiţiile legii şi numai pe bază și în conformitate cu proiecte verificate de specialiști atestați”. Lucrările de construcții ar fi trebuit să se efectueze în baza unui proiect tehnic verificat, în condițiile legii, de verificator de proiecte atestat şi a unui Raport de expertiză tehnică de calitate elaborat de un expert tehnic atestat, după caz, prin care să fie stabilită succesiunea operaţiilor şi condiţiile tehnice de realizare a lucrărilor la obiectivul de investiții în ansamblu”, se arată în răspunsul ISC.
Față de neconformitățile constatate, inspectorii din cadrul Inspectoratului de Stat în Construcții au dat 3 amenzi în cuantum de 150.000 de lei (3×50.000), iar pentru nerespectarea prevederilor art. 27 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, pentru neorganizarea şi neexercitarea controlului privind disciplina în construcții, a fost sancţionată contravenţional Primăria sectorului 3, cu amendă în valoare de 5.000 de lei.