„The Sims 4” va fi ultimul joc principal al popularei francize. Anunțul făcut de Electronic Arts
Compania americană de jocuri video Electronic Arts (EA) a confirmat marți zvonurile potrivit cărora jocul video „The Sims 4” va fi ultimul titlu de sine stătător al francizei populare și că un „The Sims 5” așteptat de fani nu va vedea lumina zilei, relatează Eurogamer.
EA și-a prezentat inițial noua strategie pentru franciza începută în 2000 într-un mesaj amplu distribuit pe blogul său, detalii suplimentare fiind oferite de Kate Gorman, directoarea generală a francizei The Sims, într-un interviu acordat revistei Variety.
„Modul în care să ne gândim la asta e că, din punct de vedere istoric, franciza The Sims a început cu Sims 1, apoi Sims 2, 3 și 4. Iar ele au fost văzute drept înlocuitoare ale produselor anterioare. [Dar acum] nu vom mai lucra la înlocuitori pentru proiectele anterioare; vom adăuga doar universului nostru”, a explicat ea.
„Ceea ce înseamnă asta este că vom continua să aducem experiențe simulate HD și ceea ce oamenii și-ar dori de la un cincilea” joc The Sims, „dar asta nu înseamnă că vă vom lua de la capăt”.
Mai simplu spus, Electronic Arts și studioul său Maxis nu vor mai veni cu un joc nou principal The Sims după al patrulea titlu, ci intenționează să lanseze extinderi și pachete DLC cu conținut nou pentru acesta.
„Pe măsură ce ne gândim la viitorul francizei, ne dorim ca voi să continuați cu toate acele familii și generații” create în joc, a adăugat ea. „Acele creații sunt progresul vostru, atașamentul vostru. Nu dorim să vă resetăm progresul”, a subliniat Gorman.
„Viitorul francizei e mai mult despre a vă păstra progresul, păstrarea lucrurilor de-a lungul titlurilor și a avea cu adevărat o experiență continuă, nu o experiență de a începe și a te opri între produse”, a mai declarat aceasta.
Schimbare de paradigmă uriașă pentru jocurile „The Sims”
Noua strategie anunțată de EA marchează însă o schimbare de paradigmă uriașă pentru franciza The Sims, una care începând cu anul 2000 a atras sute de milioane de jucători din întreaga lume.
Will Wright, designerul primelor jocuri The Sims și unul dintre cofondatorii studioului Maxis, a relatat că a fost inspirat să creeze o „casă de păpuși virtuală” după ce și-a pierdut casa în incendiul de vegetație uriaș care a afectat zona Oakland din nordul Californiei în 1991.
El a spus că întreg procesul de a-și înlocui locuința și toate bunurile l-au făcut să se gândească la un joc video pe acest subiect. Însă colegii săi din Consiliul de Administrație al Maxis au fost sceptici față de idee și nu au vrut să o finanțeze.
Lucrurile s-au schimbat abia după 1997, când Electronic Arts a cumpărat studioul și directorii companiei au văzut posibilitatea de a extinde franciza SimCity, una de simulare a construirii unor orașe, începută tot de Maxis în 1989.
„The Sims” este considerat unul dintre cele mai influente titluri din istoria jocurilor video
Primul joc The Sims a fost lansat în cele din urmă la 3 ani după ce EA a cumpărat Maxis și s-a bucurat de un succes uriaș, fiind considerat până în ziua de astăzi unul dintre cele mai influente titluri din industria jocurilor video.
În total, franciza The Sims a vândut peste 200 de milioane de copii ale celor 4 jocuri ale sale, lansate în 2000, 2004, 2009 și 2014.
Zvonuri privind faptul că The Sims nu va mai avea și un al cincilea titlu de sine stătător persistă de ceva timp în condițiile în care EA nu a mai respectat calendarul de extindere a francizei cu un joc nou la o distanță de 4-5 ani.
În schimb, compania americană a venit cu numeroase extinderi ale The Sims 4, lansat cu un deceniu în urmă.
Lovestruck, ultima dintre ele, a fost lansată pe 25 iulie și se axează pe relațiile romantice, venind cu noi interacțiuni sociale și de întâlniri într-o lume nouă inspirată de Mexico City.
FOTO Articol: © Dimarik16 | Dreamstime.com.