Sari direct la conținut

Dan Barna, iritat de întrebările jurnaliștilor în scandalul CFR: Nu ajută pe nimeni o isterie falsă / Când eram student am stat blocat în tren 7 – 8 ore pe Valea Oltului

HotNews.ro
Dan Barna, Foto: HotNews.ro, EurActiv.ro
Dan Barna, Foto: HotNews.ro, EurActiv.ro

Vicepremierul Dan Barna spune că este nevoie de un sistem de management al crizei pentru a se stabili clar cine intervine în situații precum cele petrecute în aceste zile pe calea ferată și continuă să îi ia apărarea șefului CFR Călători, Ovidiu Vizante, spunând și el, la fel ca ministrul Transporturilor, că „subiectul este încheiat”. Barna a fost iritat de întrebările repetate ale jurnaliștilor despre trenul plin cu copii care a stat blocat 9 ore în câmp: „Nu ajută pe nimeni o isterie falsă”.

Barna a fost iritat de întrebările repetate ale jurnaliștilor despre trenul plin cu copii care a stat blocat 9 ore în câmp: „Să nu mai dăm informații greșite, că nu ajută pe nimeni o isterie falsă. Ceea ce s-a întâmplat în seara anterioară a fost că în urma furtunii pe care am trăit-o cu toții s-a blocat traficul feroviar în întreaga zonă a Bucureștiului. Deblocarea a presupus eforturi pentru îndepărtarea copacilor de pe calea ferată, pentru repararea defecțiunilor la macaze, toate acestea au durat. (…) Trebuie să evaluăm oamenii, inclusiv pe directorul din CFR, în funcție de ceea ce fac, și nu de o declarație”.

În acest context, Barna a spus că nu există o strategie, un plan de reacție la criză, astfel încât să fie clar cine și cum intervine dacă un tren rămâne blocat pe calea ferată.

La remarca jurnaliștilor că nu este vorba doar despre declarația dată joi dimineață, ci despre faptul că acesta nu ar fi făcut nimic timp de mai multe ore pentru rezolvarea situației, Barna a replicat: „Nu este prima nici ultima dată când datorită accidentelor sau fenomenelor meteo extraordinare se întâmplă un astfel de eveniment. Ceea ce e foarte important și învățământul principal este că trebuie să avem un plan de reacție la criză. Până acum se pare că nu a existat un astfel de plan. De 3 luni, acest om a început să facă schimbări semnificative la CFR Călători”, a spus Barna.

  • „Puteți să vă certați cu mine cât doriți, în realitate e frumos să se spună: <>. Dacă ești pe câmp, unde nu e drum, la 2 noaptea nu poți să trimiți 30 de autocare transbordate cu elicoptere ca să ia 1.000 de oameni. Asta e realitatea factuală.
  • Nu este prima dată când se întâmplă ca un tren să se blocheze. Toți cei care am călăorit cu trenul, și eu și sunt convins că și dvs. am stat în tren când s-a blocat, între o oră, două, trei, cinci, în funcție de situație. Când eram student cred că am stat undeva la 7 sau 8 ore undeva pe Valea Oltului. Accidentele sunt inevitabile, din păcate, dar trebuie să ne asigurăm că în situația în care mai apar astfel de evenimente avem un mecanism de reacție. Îmi pare rău de suferința prin care au trecut călătorii. Trenul a ajuns în cele din urmă la destinație, nu e nimic de lăudat sau de apreciat în ceea ce s-a întâmplat. Da, a fost o zi neagră pe calea ferată, dar situația se poate repeta, asta e realitatea”, a adăugat Dan Barna.

Întrebat despre declarațiile premierului, Barna a spus: „Am avut o discuție cu premierul, subiectul este închis”.

Reamintim că în noaptea de miercuri spre joi trenul Mangalia – Arad, plin cu copii care se întorceau din tabără, a rămas blocat pe câmp aproximativ 9 ore, în zona Fundulea, din cauza lipsei de tensiune în linia de contact. Directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, a reacționat vizibil iritat, la Antena 3, întrebat de ce nu s-a găsit o soluție pentru acei copii: „Încercați dumneavoastră să găsiți la ora aceea soluții! Încercați să găsiți transbordare la ora 00:00, la 1.000 de călători, câți sunt într-un tren”.

La ora 15.00, CFR Călători a venit cu următoarea explicație din partea directorului CFR Călători:

  • “A fost un moment de lipsă de concentrare pe fondul oboselii acumulate după o noapte petrecută la serviciu, sub nicio formă nu vreau să se înțeleagă că aș fi indiferent la disconfortul pasagerilor”, explică Vizante.
  • Directorul CFR Călători asigură toți pasagerii că, mai ales în situații dificile, compania a depus și depune toate eforturile pentru a depăși dificultățile survenite cât mai rapid”.

„Dacă directorul CFR ar fi lucrat la Guvern, acum era acasă”, a fost reacția premierului Florin Cîțu în cazul directorului CFR Călători, Ovidiu Vizante.

Anterior, Cîțu a declarat că va avea o discuție să vadă care sunt concluziile. „Nu pot să vă spun de ce nu s-a intervenit. O să cer o situație de ce nu s-a intervenit. O să vedem ce s-a întâmplat”, a spus Cîțu întrebat dacă va fi demis directorul CFR Călători. „Nu mi se pare normal ca într-o astfel de situație șeful de la CFR Călători să spună că soluția e în altă parte. Soluția e a celor care administrează”, a mai afirmat Florin Cîțu.

O reacție legată de atitudinea lui Ovidiu Vizante a avut joi și Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, însă a fost una de apărare a șefului CFR Călători. Cătălin Drulă a spus, la Antena 3, că Ovidiu Vizante nu a dormit toată noaptea și a lucrat pentru a găsi soluții în vederea remedierii situației, potrivit clubferoviar.ro.

Ovidiu Vizante a preluat conducerea CFR Călători în 20 aprilie. Vizante, specialist în logistică şi operaţiuni feroviare, fost manager de trafic la regionala Braşov a CFR SA, l-a înlocuit în funcție pe Dan Costescu.

„Compania CFR Călători are nevoie de o viziune de dezvoltare modernă, adaptată acestui deceniu. Transportul feroviar trebuie să redevină atractiv pentru români şi trebuie să poată reprezenta o alternativă ecologică la transportul auto”, a transmis atunci Ministerul Transporturilor.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro