Sari direct la conținut

FOTO Al patrulea tren de metrou Alstom a sosit din Brazilia la București. Cum arată la interior trenurile care vor circula pe Magistrala 5

HotNews.ro
FOTO Al patrulea tren de metrou Alstom a sosit din Brazilia la București. Cum arată la interior trenurile care vor circula pe Magistrala 5

Al patrulea tren de metrou de la Alstom a sosit la București, iar alte două trenuri asamblate în Brazilia vor ajunge până la final de an, a anunțat compania. Călătorii vor putea merge cu aceste trenuri abia în primăvara lui 2025, pentru că au apărut întârzieri mari în producție și mai trebuie făcute teste pe rețea.

Șapte trenuri vor trebui să mai ajungă la București în 2025 din acest contract.

Primul tren care a ajuns la final de aprilie continuă programul obligatoriu de testare/validare pentru obținerea „agrementului” feroviar, în vederea autorizării de punere în circulație cu pasageri pe Magistrala 5 Drumul Taberei.

Alte două trenuri au primit săptămâna trecută undă verde pentru a fi livrate, la recepția preliminară din fabrica braziliană, urmând să ajungă în țară în cursul lunii decembrie.

Al doilea tren ajunsese în iunie la depoul Berceni, iar trenul cu numărul 3, la final de septembrie. Fotografiile din articol au fost făcute la un eveniment „porți deschise” organizat de Metrorex în septembrie, pentru publicul larg.

Contractul cu Alstom pentru trenurile de metrou a fost semnat la final de 2020, iar trenurile sunt produse în Brazilia (fabrica Taubate). Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane euro. Fiecare tren are șase vagoane, 114 metri lungime și capacitatea este de 1.200 de pasageri/tren.

Trenurile nu au cum să circule cu pasageri în acest an, au explicat în septembrie oficialii Alstom România, fiindcă nu prea mai este timp suficient ca pe timp de noapte să fie făcute toate testele necesare, timpul de acces la infrastructură fiind redus (medie de 3 ore și jumătate pe noapte), pentru a nu afecta circulația pe timp de zi.

Trenurile au fost proiectate în Franța și India, iar asamblarea finală se face în Brazilia. Fabrica Taubate a fost deschisă în 2015, a produs și tramvaie, iar în 2022 a fost extinsă, suprafața crescând de trei ori. Compania anunța atunci că are acolo 170 de comenzi pentru trenuri de metrou ce vor fi livrate la București, la Sao Paulo, la Santiago de Chile și la Taipei.

Unele componente esențiale vin din India. Amânările au apărut și din cauza pandemiei (care a afectat lanțul de furnizori în toate industriile), dar și a războiului din Ucraina.

Și trenurile noi au primit nume geografice: cele patru sosite sunt Giurgiu, Ilfov, Sălaj și Teleorman, iar cele două care vor ajunge până la final de an au fost „botezate” Sibiu și Cluj.

INTERVIURILE HotNews.ro