Sari direct la conținut

Noua Dacia Duster 3, prezentată elogios de emisiunea „Top Gear”. Există și o „capcană”

HotNews.ro
Noua Dacia Duster 3, prezentată elogios de emisiunea „Top Gear”. Există și o „capcană”
O imagine de prezentare pentru Dacia Duster 3, fotografiată în Portugalia, pe coasta Atlanticului, FOTO: Laurent Sanson / Panoramic / Profimedia Images

Noul Duster 3 produs de Dacia este prezentat în termeni elogioși de celebra emisiune auto britanică „Top Gear”, care amintește de succesul uriaș al primului model și scrie despre noua generație că are o singură capcană: îți poți pierde timpul încercând să îi găsești una.

„Aceasta este a treia generație a loviturii date de Dacia, crossover-ul mic pentru familie, care a cucerit inimi de-a lungul mijlocului Angliei. Primele două modele Duster au vândut peste 100.000 de unități în Marea Britanie. De asemenea, majoritatea vânzărilor au fost către persoane fizice: oameni care și-au cumpărat mașina din banii proprii și o conduc pentru că așa au ales, nu pentru că au fost nevoiți”, își începe Top Gear articolul publicat miercuri pe site-ul său.

Una dintre explicațiile succesului? „Dusterul are o valoare excelentă: gama începe de la aproximativ 20.000 de lire sterline pentru un pachet simplu, fără lucruri inutile, dar care include tot ce ai nevoie. Inclusiv un sistem 4×4 robust, dacă îți dorești asta”. Explicațiile continuă:

„Primul Duster din 2010 avea dimensiunile unui Nissan Qashqai din acea perioadă. Însă fiecare generație de mașini devine mai mare. Cu o excepție admirabilă, credem noi, Dusterul. Dacia va lansa în curând modelul Bigster, care este de dimensiunea unui Qashqai de astăzi”

Ca o paranteză, cei de la Top Gear au lăudat recent și noua Dacia Bigster într-un articol separat.

Duster 3, un „preț de modă veche” pentru o mașină nouă

Revenind la Duster 3, prețurile pentru aceasta variază, între 18.800 euro și 26.650 euro, în funcție de versiune și dotări. Jurnaliștii de la Top Gear se întreabă: „Dacă prețul este de modă veche, ce este nou?”.

„Cam totul”, răspund ei pentru publicul lor, și explică: 

„Începem cu caroseria, care reflectă noul look al Dacia. Dusterul adoptă estetica de off-roader, cu un „nas” nivelat și o bandă perimetrică de plastic reciclat în proporție de 20%.

Primele două modele Duster foloseau o platformă din anii 2000, de la Nissan și Renault Clio; un mod clasic de a economisi bani în construcția unei mașini. Între timp, Dacia a învățat cum să se implice de la început la dezvoltarea unei platforme, pentru a realiza modele ieftine, dar cu oase moderne. Noile Duster, Jogger și Sandero însumează aceste posibilități”.

Top Gear notează de asemenea că noua platformă Duster 3 înseamnă o izolație fonică mai bună, mai mult spațiu și o protecție mai bună în caz de accident. „De asemenea, integrează sisteme electronice de siguranță, acum obligatorii: frânare automată de urgență, recunoașterea limitelor de viteză, prevenirea părăsirii benzii”.

„Noua structură este, de asemenea, pregătită pentru mai multe surse de alimentare. Varianta de bază este bi-combustibil benzină/GPL (n.r. gaz petrolier lichefiat). Apoi urmează preferata noastră: motorul turbo pe benzină, hibrid ușor, cu tracțiune manuală, cu două sau patru roți motrice. Apoi, o opțiune nouă pentru Duster: hibrid complet pe benzină și tracțiune 4×2. Unele piețe beneficiază de versiunea diesel. Un hibrid plug-in ar fi posibil, deși nu este planificat momentan”, mai notează Top Gear.

Verdictul dat de „Top Gear„ pentru noua Dacia Duster

„Care este verdictul?”, întreabă jurnaliștii de la Top Gear, și afirmă:

„Dusterul este onest în privința locurilor unde s-au făcut economii. Nu există opțiuni de mare putere, finisaje sofisticate sau dotări de care nu ai nevoie. Nu are hayon electric enervant, închidere automată a ușilor derutantă sau meniuri pline de funcții ascunse”.

„Dusterul este ușor de utilizat și conceput pentru viața reală. Este spațios pentru dimensiunile sale și plin de spații de depozitare ingenioase. Performanța este suficientă, suspensia este confortabilă, iar manevrabilitatea intuitivă”.

Concluzia finală a jurnaliștilor britanici este următoarea:

„Dacă te îngrijorează că nu este o mașină cu cinci stele NCAP, amintește-ți că alternativa ar fi una second-hand, dintr-o perioadă în care stelele erau mai ușor de obținut. Singura capcană ar fi timpul pe care l-ai putea pierde căutând o problemă care nu există. Dusterul este unul dintre adevăratele chilipiruri din lumea auto”.

Noul articol publicat de Top Gear despre Dacia Duster 3 vine la două luni după ce jurnaliștii săi au făcut un prim test drive în Maroc cu autoturismul:

Dacia a deschis comenzile pentru Duster 3 în martie anul acesta, după ce a prezentat-o oficial în noiembrie 2023.

INTERVIURILE HotNews.ro