Sari direct la conținut

Cîmpeanu: O nouă lege a educației, elaborată în această vară de minister și trimisă în toamnă parlamentului

HotNews.ro
Cîmpeanu: O nouă lege a educației, elaborată în această vară de minister și trimisă în toamnă parlamentului

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat miercuri că ministerul are o „datorie” de a elabora un proiect pentru o nouă lege a educației în această vară, care să ajungă în dezbaterea parlamentului în sesiunea din toamnă.

„După ce vom avea încheiate în scurt timp concluziile la proiectul România Educată, care a beneficiat de cea mai largă consultare publică, este de datoria noastră a Ministerului Educației, chiar dacă acest lucru va presupune muncă inclusiv pe perioada concediilor, a lunii august, la un proiect a unei noi legi a educației care să poată fi înaintată în dezbatere în Parlament în sesiunea din toamnă”, a declarat Cîmpeanu, într-o conferință de presă.

El anunțase săptămâna trecută că își dorește ca până la finalul anului să fie definitivat proiectul unei noi legi a educației, care să o înlocuiască pe cea actuală, ce datează din 2011 și asupra căreia s-au produs aproape 100 de modificări.

Întrebat ce ar dori să aducă noua legea a educației, Cîmpeanu a răspuns: „În primul rand este vorba de eficientizarea sistemului. Digitalizarea singură nu se poate face. Este nevoie de standardizarea evaluărilor.”

„Legea 1 (Legea educației din 2011 – n.r.) a fost o lege bună, însă sistemele de educatie fiind inertiale au avut mari probleme să țină pasul cu dezvoltarea societății, mai ales din punct de vedere tehnologic. Sunt convins ca si dl ministru Daniel Funeriu (autorul Legii 1 – n.r.) știe că sunt lucruri care, din cauza diferenței de timp de 10 ani, necesită a fi schimbate. Pe de alta parte știm multiplele modificări care au distrus coerența legii”, a spus atunci ministrul, în cadrul unei dezbateri.

„Vreau să păstrăm absolut tot ceea ce este bun din Legea 1”, a adăugat el.

Acesta a amintit faptul că asupra acestei legi au fost operate aproape 100 de modificări și s-a ajuns în situații în care un articol îl contrazice pe altul. Exemplul dat de ministru este acela al unui articol de lege care prevede că trebuie să existe un consilier școlar la fiecare 500 de elevi, iar altul prevede un consilier la 600 de elevi.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro