Facebook dă replica celor de la Clubhouse și va lansa o serie de produse pe partea de audio
Facebook a anunțat luni că va lansa o serie de produse pe audio, la doar câteva luni după ce aplicația Clubhouse s-a dovedit a fi un mare succes. Facebook spune că userii vor putea asculta podcast-uri direct în rețea și vor putea fi create ”camere de conversație” (live audio rooms). Domeniul audio pare a fi tot mai interesant pentru mulți oameni, iar Facebook vede potențialul.
Mișcarea este ceva ce Facebook a mai făcut de câteva ori în trecut: a lansat produse, inspirându-se sau chiar copiind total alte companii mai mici. Cel mai recent exemplu este lansarea de capabilități de videoconferință pe Messenger, ca reacție la succesul Zoom.
Facebook spune că userii vor asculta lansa podcast-uri audio direct în rețea sau vor putea organiza conferințe audio. Vor putea fi create camere de discuții live, iar Facebook promite că va dezvolta diverse tool-uri prin care userii vor putea, în următoarele 3-6 luni, să înceapă să și câștige bani din podcast-uri.
Facebook va lansa și ”Soundbites”, un feed continuu unde oamenii pot posta mici fragmente audio.
Facebook va permite user-ilor să și descarce diverse podcast-uri din rețea, iar cei de la companie spun că formatul audio a câștigat enorm în popularitate în acest an de pandemie, iar ca dovadă este, spun ei, că a crescut enorm numărul de mesaje audio trimise pe Messenger.
Evident că Facebook va intra puternic în segmentul audio și fiindcă a văzut ce succes a avut Clubhouse, o aplicație mică ce nu este accesibilă decât pe iPhone.
Și Twitter trage tare pe partea de audio, iar Linkedin și Slack lucrează și ele la camere virtuale de discuții.
Domeniul audio are succes și fiindcă mulți s-au săturat de aplicațiile de conferințe video unde trebuie mereu să fie atenți la cameră. În plus, formatul audio permite profesioniștilor din diverse domenii să organizeze conferințe live mai ușor decât dacă acesteaa ar fi video, într-un context în care pandemia face imposibile conferințele reale cu mulți oameni.
Sursa: Financial Times