Sari direct la conținut

Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, fără modele noi de subiecte. Secretar de stat: „Să nu facem o isterie. Aceste evaluări nu sunt scop în sine, sunt un instrument”

HotNews.ro
Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, fără modele noi de subiecte. Secretar de stat: „Să nu facem o isterie. Aceste evaluări nu sunt scop în sine, sunt un instrument”

​Evaluările de la clasele a doua, a patra și a șasea, care vor avea loc în aprilie și mai, se vor organiza cel mai probabil fără elaborarea unor modele de subiecte în prealabil, așa cum se întâmplă pentru examenele finale de evaluare națională și bacalaureat. Secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion, a declarat pentru HotNews.ro că aceste evaluări nu reprezintă „un scop în sine”, ci un instrument, și nu trebuie supraestimate.

Ministrul Educației a precizat pentru HotNews.ro că „analizează” posibilitatea de a face modele de subiecte, „dacă ajută și dacă mai este timp”.

„Este părerea mea – nu vreau să ajungem la isterii provocate de evaluarea de la clasa a două și nu vreau să o transformăm într-un scop în sine, așa cum este evaluarea de la clasa a opta. Nu este un scop, este un instrument de moment. În primul an când au apărut aceste evaluări ajunsesem în situația în care începuseră să facă pregătire pentru evaluarea de clasa a doua. Dacă mă apuc să dau modele de subiecte, mi-e teamă că supraestimăm ce înseamnă aceste evaluări. Mai mult o joaca trebuie sa fie pentru cei mici”, a declarat secretarul de stat.

„Nu e foarte complicat să facem modele dacă cere piața, dar eu sunt rezervat fata de utilitatea acestor modele. Până la urmă ele au mai mult rol de analiză de sistem, nu de analiză a copilului”, a adăugat acesta.

„De exemplu, la clasa a șasea unde și eu am dat aceste evaluări, nici nu se pune notă. Rezultatele se exprimă prin niște coduri, din care doar profesorul înțelege exact cum se traduce. Toate subiectele date (în anii trecuți – n.r.) sunt modele. Dar dacă chiar sunt utile putem să facem” a mai spus oficialul.

La clasa a doua, timpul de lucru la acest test va fi de jumătate oră.

În decembrie 2019, ministerul Educației a publicat modele noi de subiecte pentru evaluarea de la clasa a doua, clasa a patra și clasa a șasea, pentru prima dată după șase ani, potrivit Edupedu.ro. Acestea erau menite să ajute cu pregătirea evaluărilor din 2020, care însă nu au mai avut loc, pe fondul pandemiei și a școlii online.

„Sunt foarte importante pentru că ele ne arată unde suntem după un an de predare online, pentru a vedea ce am pierdut şi ce trebuie să facem mai departe. Eu personal şi nu numai eu, întreg Ministerul Educaţiei consideră foarte importante aceste evaluări la clasele a doua, a patra şi a şasea”, afirma ministrul educației Sorin Cîmpeanu săptămâna trecută, la Digi24, citat de News.ro.

Calendarul evaluărilor naționale:

Clasa a doua între 20 și 22 aprilie

Scris – Limba română – 20 aprilie

Scris – Limba maternă – 20 aprilie

Citit – Limba română – 21 aprilie

Citit – Limba maternă – 21 aprilie

Matematică – 22 aprilie

Scris și citit – Limba română pentru minoritățile naționale – 23 aprilie

Clasa a patra – între 18 și 20 mai

Limba română – 18 mai

Matematică – 19 mai

Limba maternă – 20 mai

Clasa a șasea – 12 și 13 mai

Limbă și comunicare – 12 mai

Matematică și științe ale naturii – 13 mai

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro