Sari direct la conținut

Cine învârte scena stand-up din România și cum am învățat să râdem pe banii noștri

Panorama.ro
Show de comedie stand up virtual distribuit catre spectatori prin live streaming si prin platforma Zoom, organizat de Club 99, Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea
Show de comedie stand up virtual distribuit catre spectatori prin live streaming si prin platforma Zoom, organizat de Club 99, Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea

Când vine vorba de stand-up comedy, niciodată nu o să fie nevoie de mai mult decât de „un om, o glumă și un microfon”, îmi zice Claudiu Mihail Teohari, cunoscut în lumea comediei drept Teo. E unul dintre cei mai vechi comedianți din România și, alături de Vio și Costel, face parte din așa-numita „Sfântă Treime a stand-up-ului românesc”, cum i se spunea în urmă cu câțiva ani.

Din punctul de vedere al comediantului, Teo are dreptate. Din punct de vedere al fenomenului, însă, lucrurile capătă o cu totul altă amploare. Pentru că stand-up-ul a devenit, de câțiva ani, o industrie. Și mai ales în România, dă impresia că încă nu și-a atins apogeul.

S-a trecut de la show-uri cu câteva zeci de persoane adunate în baruri, la spectacole de anvergură la Sala Palatului, cu mii de spectatori. De asemenea, comedia stand-up românească a crescut nu numai dincolo de granițele Bucureștiului – vezi turneele comedianților prin țară, ci și ale României.

De fapt, în spatele acelui „om cu o glumă și un microfon”, de care vorbește Teo, se află mulți alți oameni care construiesc întregul business. Și cărămizile sunt tot mai multe.

Citește continuarea pe Panorama.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro