Sari direct la conținut

Primăria Sector 4 are un nou regulament pentru atribuirea parcărilor de reședință: rezervarea se va putea face online, beneficiarii trebuie să nu aibă datorii la taxe și impozite locale, mașina trebuie să aibă RCA și ITP valabil

HotNews.ro
Parcare resedinta , Foto: Primaria sector 1
Parcare resedinta , Foto: Primaria sector 1

Consiliul Local al Sectorului 4 a aprobat, în ședința de joi, noua Metodologie de atribuire a locurilor de parcare rezidențiale. Astfel, în cel mult 10 zile, locuitorii Sectorului 4 își vor putea rezerva un loc de parcare din cele disponibile prin intermediul unei aplicații mobile, iar cei care le vor ocupa spațiul plătit se vor trezi cu roțile blocate. O noutate reprezintă faptul că datornicii la taxe și impozite locale nu vor putea beneficia de un loc de parcare, dar și faptul că mașina pentru care se rezervă locul trebuie să aibă ITP și RCA valabil. Din primăvara anului viitor, locuitorii Sectorului 4 vor avea posibilitatea să solicite primăriei și montarea unor sisteme electronice de blocare a locurilor de parcare.

O persoană va putea obține doar un loc de parcare. O schimbare față de regulamentul precedent constă în faptul că solicitantul își poate rezerva un loc de parcare pe o rază de 250 de metri în jurul reședinței sale, față de 30 de metri, cât era prevăzut în regulamentul anterior.

Cei care au deja locuri de parcare atribuite, nu trebuie să acceseze platforma, spun reprezentanții administrației locale. Contractele vor fi reînnoite și transmise prin poștă.

În momentul de față sunt înregistrate în baza de date a Primăriei Sectorului 4 43.990 de locuri de parcare de reședință. Din acestea, 5.201 locuri sunt libere, asta neînsemnând neapărat că nu sunt ocupate de mașini, ci doar că nu sunt rezervate prin contract, potrivit unui comunicat emis de Primăria Sector 4.

”Am așezat pe o hartă GIS (e vorba de un sistem informațional geografic) toate locurile de parcare din sector. Aceasta va putea fi accesată prin aplicația mobilă pe care o vom lansa în zilele următoare, printr-o procedură intuitivă. Singurul lucru pe care trebuie să-l ai pregătit înainte de a accesa aplicația este să scanezi buletinul, certificatul de înmatriculare al mașinii și asigurarea RCA a autovehiculului”, a explicat directorul general al Direcției de Mobilitate Urbană Sector 4, Ioan Gâf-Deac, într-un comunicat de presă.

Potrivit acestuia, primul pas este completarea adresei de domiciliu, pentru ca apoi să i se afișeze utilizatorului harta locurilor de parcare din zona sa, pe care locurile neatribuite sunt evidențiate cu verde.

Utilizatorul trebuie să selecteze locul de parcare dorit, dintre cele libere, moment în care spațiul respectiv devine inactiv pentru ceilalți utilizatori.

”Pasul doi constă în completarea CNP-ului și a adresei exacte, pentru ca apoi să se realizeze prima validare automată. Dacă sistemul detectează pe datele tale că ai deja un loc de parcare în Sectorul 4, nu-ți mai permite să rezervi încă unul. A doua validare arată că nu ai debite către Sectorul 4. Informațiile sunt accesibile în timp real, datorită corelării bazei de date a aplicației, cu baza de date a Direcției de Impozite și Taxe Locale Sector 4. După ce obții cele două validări, treci la etapa următoare, unde este necesar să-ți completezi datele personale, cele ale mașinii, marca mașinii, data de expirare a ITP-ului (aceasta trebuie să fie valabilă), numărul de telefon și email-ul. Următorul pas constă în încărcarea documentelor scanate (carte de identitate, certificat de înmatriculare al mașinii și asigurarea RCA valabilă). La final trebuie bifată căsuța care atestă faptul că nu ești robot, apoi apare, pentru validare, numărul cererii și anunțul că vei primi un e-mail de confirmare a înregistrării”, a mai explicat directorul Ioan Gâf-Deac.

După primirea e-mail-ului de validare a cererii, se poate face plata, fie în sistem ZebraPay (există circa 500 de puncte de plată în Sectorul 4 și peste 2.000 la nivelul Capitalei), fie online, pe site-ul care va deveni activ odată cu lansarea aplicației.

Softul calculează automat, conform zonării fiscale și perioadei rămase până la finalul anului, costul ocupării parcării, așa că reprezentanților primăriei nu le rămâne decât să printeze contractul care se generează automat, după validarea plății și să îl trimită titularului, acasă, prin curier, împreună cu un card de parcare de reședință pe care acesta trebuie să-l afișeze în parbriz, pentru a certifica faptul că are autorizație să ocupe locul respectiv.

”Contractele au un cod QR, cardurile vor avea și ele un cod QR, iar acestea se vor corela între ele, astfel încât atunci când noi, Direcția de Mobilitate Urbană, sau Poliția locală, la o sesizare, vom merge să verificăm dacă cineva a parcat în locul reclamantului, scanând acest cod QR vom putea vedea exact toate datele utilizatorului respectiv. Cetățenii care vor scana acest cod QR afișat în parbriz, nu vor avea acces la datele personale ale deținătorului parcării, ci doar vor putea verifica dacă acesta ocupă exact locul pentru care plătește”, a subliniat șeful Direcției de Mobilitate Urbană.

Cu ajutorul noii aplicații, actualizările se fac în timp real, așa că, de fiecare dată când se crează un loc de parcare, sau se reziliază un contract, locul apare imediat pe hartă, ca fiind disponibil, pentru că orice se modifică în privința locurilor de parcare, se modifică prin această platformă.

”În ultimele luni, prin serviciul call center al Primăriei Sectorului 4, apelabil la 021.9441, cele mai multe sesizări primite de la cetățeni au vizat ocuparea abuzivă a parcărilor de reședință. Odată cu intrarea în vigoare a noilor reglementări, o mare parte din aceste probleme se vor rezolva. Cât de curând va deveni operațională și activitatea de blocare a roților, iar ulterior, cel mai probabil din primăvara anului viitor, locuitorii Sectorului 4 vor avea posibilitatea să solicite Direcției de Mobilitate Urbană, montarea unor sisteme electronice de blocare a locurilor de parcare”, a declarat Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, subliniind că persoanele care dețin deja contracte pentru un loc de parcare nu au de ce să acceseze platforma.

Sancțiuni pentru ocuparea abuzivă a locurilor de parcare

Ocuparea abuzivă a unui loc de parcare de reședință va putea fi sancționată, de către reprezentanții Direcției Mobilitate Urbană Sector 4, prin blocarea roții autovehiculului care a parcat abuziv. Tarifele pentru deblocarea roții vor fi progresive, după cum urmează:

a) Pentru prima abatere înregistrată în baza de date electronică a Direcției Mobilitate Urbană Sector 4, pentru numărul respectiv de înmatriculare – deblocarea va fi gratuită, însoțită de un avertisment care va conține prevederile (în sinteză) ale prezentului Regulament. Dacă nu se solicită deblocarea roții în termen de 24 de ore de la blocare, tariful aplicat va fi cel prevăzut la lit.b și se va calcula pentru fiecare zi în care persistă situația.

b) Pentru a doua abatere înregistrată în baza de date electronică a Direcției Mobilitate Urbană Sector 4, pentru același număr de înmatriculare – tariful este de 50 lei. Dacă nu se solicită deblocarea roții în termen de 24 de ore de la blocare, tariful aplicat va fi cel prevăzut la lit.c și se va calcula pentru fiecare zi în care persistă situația.

c) Pentru a treia abatere înregistrată în baza de date electronică a Direcției Mobilitate Urbană Sector 4, pentru același număr de înmatriculare – tariful este de 100 lei. Dacă nu se solicită deblocarea roții în termen de 24 de ore de la blocare, tariful aplicat va fi cel prevăzut la lit.d și se va calcula pentru fiecare zi în care persistă situația.

d) Pentru a patra abatere înregistrată în baza de date electronică a Direcției Mobilitate Urbană Sector 4, precum și următoarele, pentru același număr de înmatriculare – tariful este de 250 lei. Dacă nu se solicită deblocarea roții în termen de 24 de ore de la blocare, tariful aplicat se va calcula pentru fiecare zi în care persistă situația.

e) Pentru ocuparea abuzivă a unui loc de parcare de reședință destinat personelor cu handicap, marcate corespunzător, tariful de deblocare va fi de 500 lei/zi.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro