Sari direct la conținut

Tăriceanu: Sumele pentru canalul Dunăre – Bucureşti pot fi folosite pentru a finanţa lucrări mai stringente

HotNews.ro
Calin Popescu Tariceanu, Foto: Agerpres (editat)
Calin Popescu Tariceanu, Foto: Agerpres (editat)

ALDE susţine majoritatea proiectelor adoptate de Guvern pentru a se realiza în parteneriat public-privat cu excepţia celui referitor la finalizarea lucrărilor la Canalul Dunăre – Bucureşti, sumele necesare pentru această investiţie putând fi folosite pentru a finanţa lucrări „mult mai stringente”, a declarat, marţi, preşedintele partidului, Călin Popescu-Tăriceanu, relatează Agerpres.

„Am discutat (…) despre lista de proiecte în parteneriat public-privat, propuse şi aprobate prin HG, unde avem o serie de observaţii de făcut şi o serie de sugestii pe care dorim să le discutăm în cadrul coaliţiei de guvernare cu PSD. Susţinem majoritatea covârşitoare a proiectelor incluse în lista aprobată, avem însă o observaţie care nu ţine de oportunitatea politică, ci de criterii tehnico-economice. Este vorba de Canalul Bucureşti – Dunăre care a fost iniţiat în perioada anilor ’80, care nici la vremea respectivă nu era viabil din punct de vedere economic şi ridica probleme serioase din punct de vedere tehnic”, a afirmat Tăriceanu, după şedinţa forurilor de conducere ale ALDE.

În opinia sa, reluarea lucrărilor este „extrem de delicată”, iar costurile sunt ridicate. „Există semne de întrebare serioase legate de utilitatea unei astfel de lucrări, care, din estimări, s-ar ridica la un miliard de euro. Noi credem că acest miliard de euro poate fi folosit pentru a finanţa lucrări care sunt cu mult mai stringente, din lista lucrărilor public-private, cum este canalul de irigaţii Siret – Bărăgan, care are valenţe multiple şi pentru irigaţii şi pentru alimentare cu apă. În mod normal, 80% din suprafeţele care ar putea să fie irigate, şi care se ridică la jumătate de milion de hectare, ar putea să fie alimentate prin cădere, adică fără a consuma energie electrică, deci foarte convenabil din punct de vedere economic pentru agricultură”, a explicat liderul ALDE.

Tăriceanu a enumerat o serie de proiecte care ar putea fi realizate în locul finalizării lucrărilor la Canalul Dunăre – Bucureşti.

„De asemenea, având în vedere că există anumite întârzieri şi obstacole în elaborarea marilor proiecte de infrastructură rutieră la Ministerul Transporturilor, propunerea noastră este să se definitiveze sau să se facă reparaţiile capitale la o serie de lucrări existente, precum autostrada A2, intrările şi ieşirile de pe autostrada A2 care nu sunt făcute, intrările şi ieşirile în Bucureşti, intrările şi ieşirile prin vămile importante care leagă România de ţările din jur. Sunt foarte multe proiecte care merită să fie avute în vedere. Infrastructura majoră din Moldova, autostrada Iaşi – Târgu Frumos, sală de sport, că nu există aşa ceva la Iaşi. Deci vrem ca, în loc să punem banii într-o lucrare care, aşa cum spuneam, ridică serioase semne de întrebare, poate reuşim să folosim aceşti bani mai eficient pe alte lucrări, dar acest subiect îl vom discuta mai în detaliu în interiorul coaliţiei”, a adăugat Călin Popescu-Tăriceanu.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro