Sari direct la conținut

Medic de familie: "Am 145 de servicii nevalidate de săptămâna trecută fiindcă nu a mers sistemul impotent informatic"

HotNews.ro
Medic de familie: "Am 145 de servicii nevalidate de săptămâna trecută fiindcă nu a mers sistemul impotent informatic"

​”Am 145 de servicii nevalidate de săptămâna trecută fiindcă nu a mers sistemul impotent unic informatic, asa cum CNAS a si recunoscut in comunicatul dat pe repede inainte cand a aflat ca mergem la poarta lui”, scrie, într-o postare pe Facebook, Sandra Alexiu, președintele Asociației Medicilor de Familie București – Ilfov.

Sandra Alexiu adaugă că „Țin să anunț pe această cale că zilele libere îmi aparțin pe deplin, la fel și nopțile, nu renunț la nicio secundă acordată familiei mele pentru a mă duce la cabinet să validez, fiindcă nimeni din CNAS nu mi-a contractat și timpul liber. Așa încât dacă mă voi trezi cu servicii nevalidate fiindcă nu am acceptat umilința de a pierde nopțile prin dispensar, anunț de acum că mă voi adresa justiției pentru acest afront. Sunt sigură că voi găsi un avocat să mă reprezinte și că nu voi fi singură.”

Reamintim că medici de familie din Bucureşti şi Ilfov au protestat, vineri, în fața sediului Casei Naționale de Asigurări de Sănătate din Capitală, nemulțumiți de „funcționarea dezastruoasă” a sistemelor informatice gestionate de CNAS.

CNAS a făcut apel la medici să nu amâne acordarea tratamentelor pentru pacienți

Casa Națională de Asigurări de Sănătate le-a solicitat joi „furnizorilor de servicii de sănătate să trateze în continuare cu toată responsabilitatea problemele medicale ale asiguraţilor şi să nu amâne acordarea tratamentelor necesare acestora”, în contextul „fluctuațiilor apărute în funcţionarea sistemului informatic în ultimele zile”.

CNAS preciza că „Pentru data de 3 mai a.c., în care Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate a fost indisponibilă pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate sunt aplicabile dispozițiile art. 207-210 din H.G. 140/2018 și ale art. 40 – 42 din H.G. 155/2017. În acest sens, pentru raportarea, validarea şi decontarea serviciilor afectate de această indisponibilitate, a fost emis ordin al Președintelui CNAS (909/04.05.2018), conform prevederilor legale mai sus menționate.”

De asemenea, „având în vedere că şi ulterior perioadei respective unele componente ale PIAS nu au funcţionat în parametri normali, la ora actuală la nivelul CNAS se ia în calcul ca pentru întreaga perioadă în care s-au înregistrat probleme în funcţionarea sistemului informatic transmiterea şi validarea serviciilor acordate de furnizorii aflaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate să se facă în conformitate cu regulile aplicabile pentru perioadele de indisponibilitate a PIAS”, a mai arătat CNAS.

„Circumstanţele apariţiei problemelor în funcţionarea PIAS, imediat după încetarea unui contract de mentenanţă, vor fi clarificate cu aportul unor specialiști. Totodată, CNAS se preocupă de asigurarea mentenanţei acelor componente ale PIAS care în prezent nu mai sunt acoperite contractual, iar specialiştii IT din cadrul instituţiei depun toate eforturile în vederea soluţionării disfuncționalităților apărute, acestea putând fi semnalate de furnizorii de servicii de sănătate aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate la adresa de e-mail suport.siui@casan.ro”, se mai arăta în comunicatul CNAS.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro