Sari direct la conținut

Nigel Henderson, presedintele Mental Health Europe, rezervat in ceea ce priveste includerea dependentei de jocuri pe lista bolilor mintale realizata de Organizatia Mondiala a Sanatatii

HotNews.ro
Dependenta de jocuri, Foto: Wikipedia
Dependenta de jocuri, Foto: Wikipedia

Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) a clasificat dependenta de jocuri drept o afectiune mintala, semn ca aceasta conditie este recunoscuta de specialistii din domeniul medical si de expertii din domeniul sanatatii mintale din intreaga lume, relateazaEurActiv.

OMS a inclus dependenta de jocuri in cea de-a 11-a revizuire a Clasificarii Internationale a Bolilor (ICD), baza globala pentru identificarea si clasificarea bolilor, care urmeaza sa fie publicata la jumatatea lui 2018.

Simptomele acestei afectiuni includ prioritizarea jocurilor in detrimentul altor aspecte ale vietii umane, cum ar fi legaturile familiale sau sociale, alimente, somn, educatie sau munca. Aceasta afecteaza in principal barbatii tineri, care tind sa petreaca mai mult timp jucandu-se decat femeile.

Asociatia Americana de Psihiatrie a decis anterior ca nu exista suficiente cercetari in ceea ce priveste conditia de clasificare a dependentei de jocuri video ca fiind o boala. Insa, conform ICD, dependenta de jocuri ar trebui sa fie recunoscuta drept afectiune daca aceste efecte negative au fost prezentate timp de cel putin un an.

Nigel Henderson, presedintele Mental Health Europe (MHE), a declarat pentru EurActiv ca simptomele care definesc dependenta de jocuri drept un risc pentru sanatatea mintala „ar putea fi extinse la tot ceea ce incepe sa preia sau sa domine viata cuiva.”

Acesta a subliniat ca un raspuns politic ar trebui sa se concentreze asupra motivelor care stau la baza unei astfel de dependente, mai degraba decat asupra simptomelor sale.

„Adesea, va fi mai complex decat doar faptul ca persoanei respective ii plac jocurile. Exista, probabil, o pierdere de control in alte aspecte ale vietii sau un sentiment general de lipsa de speranta, care precede evadarea in lumea jocurilor”, a spus Henderson.

„Motivele ar putea fi o criza sau lipsa sprijinului in familie, a unui loc de munca sau a perspectivelor de educatie, lipsa prietenilor, inlocuite de aceste jocuri. In general, motivele din spatele unei astfel de situatii ar putea fi similare cu cele care imping anumite persoane spre alcool sau droguri”, a mai spus el.

A studia si intelege fiecare individ si circumstantele individuale, mai degraba decat simptomele sale, este la fel de vital in tratarea dependentei de jocuri ca in cazul oricarei boli mintale, crede Henderson.

„Mental Health Europe este intotdeauna precauta atunci cand vine vorba despre diagnostice. Este important sa ne uitam mai intai la cauza principala a unei probleme, si nu sa tratam doar „simptomele”, a mai declarat presedintele MHE.

Comisia Europeana a declarat ca a face recomandari privind politica de sanatate pe baza clasificarii OMS este, in primul rand, o competenta a statelor membre. Cu toate acestea, Comisia a dezvoltat initiative de sustinere legate de utilizarea excesiva a dispozitivelor electronice care pot atrage dupa sine probleme de sanatate mintala, in special in cazul tinerilor.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro