Primaria Capitalei vrea sa aplice procedura simplificata si pentru de servicii de invatamant, de formare profesionala si servicii hoteliere aferente cu valoare de pana la 3,3 milioane lei fara TVA / UPDATE: Proiectul a fost adoptat de majoritatea PSD-ALDE din Consiliul General al Municipiului Bucuresti
Primaria Capitalei vrea sa aplice o procedura simplificata proprie pentru achizitia de servicii de invatatamant, de formare/perfectionare profesionala si de servicii hoteliere aferente acestora, potrivit unui proiect de hotarare aflat pe ordinea de zi a sedintei de Consiliu General de pe 21 decembrie. Valoarea pana la care se poate aplica aceasta procedura este de circa 3,3 milioane lei fara TVA.
UPDATE Proiectul a fost adoptat de majoritatea PSD-ALDE din Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Liderul grupului USB, Ana Maria Ciceala, a declarat ca va ataca in instanta proiectul deoarece incalca Legea achizitiilor publice.
………………………
Potrivit expunerii de motive a proiectului de hotarare, aceasta procedura se aplica in vederea:
– achizitionarii serviciilor de invatamant, de formare/perfectionare profesionala in vederea participarii la cursuri de perfectionare organizate de catre institutii publice sau institutii subordonate acestora sau de alte categorii de organizatori – persoane juridice;
– participarii la seminarii, colocvii, mese rotunde si conferinte nationale sau internationale pe diverse teme de interes pentru autoritatea contractanta, ca urmare a unor invitatii transmise la aceasta,
– achizitionarii serviciilor hoteliere aferente; in conditii de eficienta economica si sociala, cu respectarea tuturor dispozitiilor legale aplicabile, pe baza principiilor nediscriminarii, tratamentului egal, recunoasterii reciproce, transparentei, proportionalitatii si asumarii raspunderii.
„Pe parcursul aplicarii procedurii simplificate proprii, efectuate de catre Directia de specialitate din Primaria Municipiului Bucuresti care are prevederi bugetare in acest sens, se vor lua toate masurile necesare pentru evitarea aparitiei unor situatii de natura sa determine aparitia unui conflict de interese si/sau manifestarea concurentei neloiale. In cazul in care se constata aparitia unor astfel de situatii, se va proceda la eliminarea efectelor rezultate dintr-o astfel de imprejurare, adoptandu-se potrivit competentelor, dupa caz, masuri corective de modificare, incetare, revocare, anulare si altele asemenea, ale actelor care au afectat aplicarea corecta a procedurii de atribuire sau ale activitatilor care au legatura cu acestea. Prezenta Norma interna asigura cadrul organizatoric si metodologia unitara privind organizarea si desfasurarea procedurii simplificate proprii, pentru achizitionarea serviciilor de invatamant, de formare/perfectionare profesionala si a serviciilor hoteliere pentru seminariile/conferintele/cursurile de formare/perfectionare profesionala prevazute in Anexa nr. 2 din Legea nr. 98/2016”, se arata in proiectul de hotarare.
Anuntul de participare trebuie pus pe SEAP cu minim 5 zile lucratoare inainte de depunerea ofertelor, potrivit hotararii adoptate.
Ce inseamna procedura simplificata si cand se aplica
Potrivit Legii nr. 98/2016 din 19 mai 2016 privind achizitiile publice:
– Conditiile si modalitatile de aplicare a procedurii simplificate presupun cel putin termene mai scurte decat cele prevazute in cuprinsul prezentei legi si formalitati procedurale reduse fata de cele prevazute in cuprinsul acesteia pentru atribuirea contractelor de achizitie publica, acordurilor – cadru si concursurilor de solutii a caror valoare estimata este mai mare decat pragurile corespunzatoare prevazvute la alin. (1) (3,3 milioane lei fara TVA).
– Procedura simplificata se initiaza prin publicarea in SEAP a unui anunt de participare simplificat, insotit de documentatia de atribuire aferenta.
– Autoritatea contractanta are obligatia de a stabili perioada de depunere a ofertelor in functie de complexitatea contractului de achizitie publica/acordului – cadru si de cerintele specifice, astfel incat operatorii economici interesati sa beneficieze de un interval de timp adecvat si suficient pentru elaborarea ofertelor si pentru pregatirea documentelor de calificare si selectie, daca sunt solicitate prin documentele achizitiei.
– Perioada minima intre data transmiterii anuntului de participare la procedura simplificata si data – limita de depunere a ofertelor este de cel putin:
a) 10 zile, in cazul in care se are in vedere atribuirea unui contract de achizitie publica de servicii sau produse;
b) 6 zile, in cazul in care se are in vedere atribuirea unui contract de achizitie publica de produse de complexitate redusa;
c) 15 zile, in cazul in care se are in vedere atribuirea unui contract de achizitie publica de lucrari.
– In cazul in care o situatie de urgenta, demonstrata in mod corespunzator de catre autoritatea contractanta, face imposibil de respectat perioadele prevazute de prezenta lege, autoritatea contractanta poate stabili o perioada redusa pentru depunerea solicitarilor de participare/ofertelor, care nu poate fi mai mica de 6 zile de la data transmiterii spre publicare a anuntului de participare, respectiv transmiterii invitatiei de participare, in cazul atribuirii unui contract de achizitie publica de servicii sau produse, respectiv de 9 zile, in cazul unui contract de achizitie publica de lucrari.