Visul gigantului chinez Alibaba – Sa extinda la nivel global cea mai mare zi de shopping din lume
Cea mai mare zi de shopping online din lume este Ziua Celibatarilor din China – 11 noiembrie – iar succesul uluitor se datoreaza Alibaba, companie care incepe sa extinda evenimentul in afara Chinei. Jack Ma, fondatorul Alibaba, vrea ca peste un deceniu compania sa devina cea mai mare platforma mondiala de cumparaturi, cu un total de peste doua miliarde de useri. Extinderea la nivel international a marii sarbatori de shopping este insa complicata din cauza ca pietele din afara Chinei sunt diferite ca model de afaceri.
Pana acum cativa ani sarbatoarea americana a reducerilor Cyber Monday detinea recordul pentru cea mai importanta zi de shopping online, insa in ultimii patru ani a fost detronata de „11 11” o sarbatoare chinezeasca nascocita de gigantul Alibaba Group.
Anul acesta estimarile arata ca se vor vinde produse in valoare de 20 miliarde dolari, dupa ce anul trecut vanzarile au fost de 14,3 miliarde dolari. In premiera Alibaba extinde ziua in afara Chinei, in Taiwan si Hong Kong, iar la anul se va tine si in cateva tari din Asia de Sud-Est.
Strategia este parte a uriasului plan al Jack Ma, fondatorul Alibaba, care vrea ca a sa companie sa devina a platforma globala de comert – “World e-Trade Platform” care sa permita tuturor companiilor sa vanda oriunde in lume.
Analisti citati de Financial Times spun insa ca internationalizarea este extrem de grea pentru Alibaba fiindca, daca marii giganti chinezi ai internetului – Baidu, Alibaba si Tencent – domina China si au crescut puternic in piata locala, in afara tarii le-a fost extrem de greu fiindca modelul care functioneaza in China nu functioneaza bine in alte piete mari.