Sari direct la conținut

Primaria Capitalei a terminat lucrarile la pasajul rutier subteran de la Piata Presei. Soferii il pot folosi incepand de duminica

HotNews.ro
Pasaj Piata Presei inaugurare, Foto: Hotnews
Pasaj Piata Presei inaugurare, Foto: Hotnews

Pasajul rutier subteran de la Piata Presei a fost inaugurat duminica si deschis circulatiei. Lucrarea a fost realizata de Primaria Capitalei si a costat circa 60 milioane lei. Constructia pasajului a inceput in martie 2014, iar lucrarile trebuiau terminate in 9 luni, existand intarzieri din cauza faptului ca a fost nevoie sa fie mutate mai multe retele edilitare.

Pasajul rutier subteran de la Piata Presei Libere are ca scop fluidizarea circulatiei la intrarea si iesire din Bucuresti pe DN1, la intersectia de la Piata Presei, potrivit autoritatilor. Pasajul are circa 800 metri lungime, porneste din Soseaua Bucuresti-Ploiesti cu 2 benzi de circulatie si se bifurca, cu doua benzi pe Soseaua Kiseleff si o banda pe bd. Marasti. Potrivit municipalitatii, demararea lucrarilor la pasajul subteran Piata Presei Libere s-a impus odata cu finalizarea pasajului denivelat subteran Baneasa, cel de pe DN 1 – intersectie cu bulevardul Aerogarii, moment in care ambuteiajul de la intrarea in oras s-a mutat in intersectia din Piata Presei Libere care este traversata in fiecare ora de aproximativ 12.000 vehicule.

„”Pasajul rutier de la Piata Presei este finalizat, de astazi se poate circula. Astfel, creste capacitatea intersectiei cu 30%. Se estimeaza ca prin pasaj vor circula 2000 de vehicule/ora. Vom monitoriza in perioada urmatoare traficul in zona ca sa vedem daca se impune o alta reglare a semafoarelor. Lucrarile au inceput in aprilie 2014, efectiv prima sapatura. Avem o mica intarziere, de aproape doua luni de zile. E din cauza retelelor edilitare”, a explicat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, prezent la inaugurarea lucrarii.

Oprescu a declarat ca vrea sa construiasca pentru fluidizarea traficului in zona si un pasaj subteran pietonal pe sub bd. Kiseleff, in fata Ministerului Culturii. De asemenea, Sorin Oprescu a anuntat ca intentioneaza sa demareze lucrari pentru pasaje pietonale subterane la Lizeanu, dar si la intersectia dintre Tunari cu Barbu Vacarescu.

Circulatia la suprafata se va desfasura, ca si inainte, printr-o intersectie semaforizata, cu pastila centrala, care va asigura atat o parte din legaturile pietonale, cat si pe cele ale bicicletelor.

Circulatia pietonala din zona intrarii in parcarea parcului Herastrau se va face printr-un nou pasaj pietonal, care a inlocuit vechea trecere de pietoni. Accesul persoanelor cu dizabilitati in pasajul pietonal se va face cu ajutorul a doua lifturi care au fost comandate de constructor si vor fi montate in 12 saptamani. (Solutia initiala prevedea montarea unor platforme speciale, insa aceasta s-a modificat la cererea asociatiilor persoanelor cu dizabilitati ).

Lucrarile la Pasajul rutier subteran de la Piata Presei Libere au inceput in martie 2014 si trebuiau terminate in 9 luni. Initial, reprezentantii municipalitatii au spus ca lucrarile se vor finaliza la sfarsitul anului 2014, apoi au mutat termenul in primavara anului 2015.

Licitatia pentru construirea Pasajului rutier de la Casa Presei a fost atribuita pe 8 mai 2011 consortiului SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Edilitare si Infrastructura si SC Consitrans SRL, valoarea contractului fiind de 60.422.928 lei.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro