VIDEO Autostrada care va trece granita spre Vest, filmata din avion: Care e stadiul actual si cum arata punctul in care se uneste cu autostrada din Ungaria
O noua filmare din avion cu cele doua loturi ale autostrazii Nadlac-Arad a fost publicata de catre utilizatorii forumurilor dedicate subiectelor de infrastructura. Filmarea surprinde stadiul lucrarilor cu autostrada care va se va lega la reteaua europeana de autostrazi si punctul de pe frontiera, acolo unde viitoarea autostrada se va lega cu autostrada M43 din Ungaria, sosea aflata si ea inca in constructie. Chiar daca va fi gata anul acesta, Lotul 1 ar putea fi inaccesibil pentru ca nu prevede un nod de descarcare a traficului la capatul dinspre Pecica, nod rutier prevazut in Lotul 2, un lot extrem de tergiversat si al carui contract inca este departe de a fi semnat.
- Filmarea aeriana a fost realizata prin contributiile utilizatorilor forumurilor: forum.peundemerg.ro si skyscrapercity.com.
Lotul 1 are sanse sa fie gata anul acesta, dar va fi inaccesibil fara Lotul 2
Lotul 1 intre Nadlac si Pecica (22,22 km) a fost inceput in urma cu mai bine de doi ani de catre Romstrade, insa, odata cu scandalul arestarii patronului Nelu Iordache, contractul a fost reziliat. In documentatia de relicitare a tronsonului CNADNR preciza ca Romstrade a realizat circa 40% din lucrari.
Lotul 1 Nadlac – Arad (cu galben)
Foto: Hotnews
Dupa o procedura de relicitatie care a durat luni bune, pe 19 decembrie 2013, CNADNR a anuntat ca a atribuit contractul asocierii Astaldi – Max Boegl, cu termen de finalizare 12 luni pentru proiectare si executie.
Ordinul de incepere a lucrarilor a venit la inceputul anului, iar in prezent lucrarile – asa cum reiese din clipul video de mai jos – sunt in stare avansata, existand sanse reale ca pana la finele anului lotul 1 sa fie terminat si deschis circulatiei.
Cu toate acestea, Lotul 1 nu va putea fi folosit din cauza ca nu prevede un nod de descarcare a traficului la capatul dinspre Pecica.
Acolo, nodul rutier este prevazut in cadrul proiectului pentru Lotul 2, un proiect extrem de tergiversat si al carui contract inca este departe de a fi semnat.
In ceea ce priveste Lotul 2, acolo lucrarile au fost executate in proportie de aproape 80% de catre constructorul Alpine. Cu toate acestea, compania austriaca a intrat in faliment, iar CNADNR a fost nevoita sa rezilieze contractul in iulie 2013.
Cu toate acestea, autoritatile au avut nevoie de aproape un an pentru a relicita lucrarea, publicand anuntul in SEAP abia pe 3 iunie.
In anuntul licitatiei se precizeaza ca valoarea pentru finalizarea Lotului 2 este curpinsa intre 120 de milioane de lei (circa 27 milioane de euro) si 143 de milioane de lei fara TVA (circa 32 milioane de euro), iar termenul limita pentru depunerea ofertelor este 23 iulie.
In cel mai optimist scenariu, in care nu vor fi contestatii ca urmare a rezultatului licitatiei, CNADNR poate semna contractul incepand cu luna august si poate spera ca Lotul 2 sa fie terminat la finalul anului sau inceputul anului viitor.
In termeni realisti, insa, daca luam in calcul o perioada de 3 luni pentru rezolvarea contestatiilor in justitie si semnarea contractului abia in noiembrie-decembrie, finalizarea Lotului 2 din Arad-Nadlac ar putea avea loc abia in primavara-vara lui 2015.
VIDEO Autostrada Arad – Nadlac:
Lotul 2 – 0:00 – 5:15
Lotul 1 – 5:15 – 11:50 (granita cu Ungaria)
La minutul 11:50 se poate observa granita cu Ungaria, santierul autostrazii A1 unindu-se cu autostrada M43 construita de catre maghiari.
- Filmarea a fost realizata de Inter-Fly la comanda forumurilor de infrastructura.
Pe langa filmarea cu Lotul 1 si 2 din Nadlac Arad, utilizatorii forumurilor de infrastructura au publicat si un video din avion cu Lotul 4 din autostrada Lugoj – Deva, construit de firma UMB Spedition.
Lugoj – Deva, Lot 4 – Deva (soimus) – Ilia – 22,14 km
Constructor: Asocierea Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL
- Filmarea a fost realizata de Inter-Fly la comanda forumurilor de infrastructura.