"Scoala nu este biserica", actiune organizata de Asociatia Secular-Umanista ca protest la protocolul semnat intre Ministerul Educatiei si Patriarhie
Asociatia Secular-Umanista din Romania (ASUR) organizeaza pe 1 iunie o actiune de protest „laica” fata de protocolul incheiat intre Ministerul Educatiei, Patriarhia Romana si Secretariatul de Stat pentru Culte.
„ASUR solicita Ministerului Educatiei sa faca public, de urgenta, continutul protocolului incheiat cu Biserica Ortodoxa si isi exprima extrema preocupare privind maniera in care BOR primeste noi drepturi de imixtiune in sistemul de invatamant”, se arata in comunicatul ASUR.
Pe pagina de Facebook a evenimentuluiASUR ii cheama „pe toti cei care sprijina laicitatea statului si a invatamantului sa se fotografieze in fata unei scoli sau a unei alte institutii publice (Ministerul Educatiei, Inspectorat Scolar, Parlament, Consiliu Judetean, Primarie etc.) impreuna cu un panou pe care sa fie scris un mesaj pro-laicitate si sa publice imaginea atat pe conturile proprii de pe retelele sociale, cat si pe pagina evenimentului.”
„Imixtiunea Bisericii Ortodoxe in scolile publice trebuie sa inceteze! Nu a fost suficienta numirea de preoti ortodocsi, direct subordonati BOR, drept inspectori scolari de religie, acum in scoli vor avea acces nestingerit preotii centrelor eparhiale, desi acesti nu au nici o legatura cu structura Ministerului Educatiei! Care este rostul unui astfel de protocol, care este rostul garantarii unui acces nestingherit al reprezentantilor BOR in unitatile de invatamant? De ce in scolile publice autoritatea statului este subordonata autoritatii bisericesti?” a declarat Toma Patrascu, vice-presedintele Asociatiei Secular-Umanista din Romania.
Citeste si:
- Protocol tinut secret de Ministerul Educatiei si Patriarhia Romana. Ce prevederi au aparut: preotii si ierarhii bisericesti vor putea veni in inspectie la orele de religie, iar postul profesorului de religie depinde de avizul ierarhului local
- Remus Pricopie: Avizul Bisericii pentru profesorii de religie nu constituie un amestec in invatamant