"Cartita" Varvara – primul utilaj care sapa tunelul metroului din Drumul Taberei – a ajuns la statia Favorit si a inregistrat un nou record de executie: 39 de metri inaintati intr-o singura zi
Primul TBM – Tunelling Boring Machine, botezat „Sf. Varvara” a finalizat tunelul pana la cea de-a doua statie de metrou din cadrul Magistralei 5 de metrou Drumul Taberei-Eroilor, mai exact portiunea dintre Orizont si Favorit, potrivit unui comincat al Ministerului Transporturilor remis HotNews.ro. Tunelul sapat de „Varvara” are o lungime de 341 de metri, a fost realizat intre 24 ianuarie si 14 februarie. „Inaintarea a fost efectuata cu o medie aritmetica de 16,23 metri liniari pe zi, dar si cu o viteza record de executie intr-o singura zi de 39 de metri, respectiv 26 de inele montate”, precizeaza MT.
„Ii felicit pe constructori pentru ca s-au tinut de treaba, si-au respectat promisiunile si au tratat acest proiect cu cea mai mare seriozitate. Astept de la ei sa dea dovada de acelasi angajament si in continuare”, a declarat Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu.
Cel de-al doilea utilaj, botezat „Sf. Filofteia” urmeaza sa inceapa executia celui de-al doilea tunel intre statia Orizont si Favorit in jurul datei de 20.02.2014. „Filofteia” a intrat in statia Orizont pe data de 9 ianuarie, la 49 de zile de cand si-a inceput forajul.
Autoritatile estimeaza ca in prima jumatate a anului 2015 structura statiilor si a tunelelor va fi gata. Urmeaza lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele. Termenul preconizat pentru darea in folosinta a tronsonului Raul Doamnei – Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.
Primul tronson al magistralei 5 de metrou, care face legatura intre Drumul Taberei si Universitate, va avea o lungime de 6,2 + 1 kilometri si va numara 10 statii: Eroilor 2, Academia Militara, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomitei, Valea Argesului si Raul Doamnei.
Tunelul spre statia Orizont:
In tunel, aproape de „cartita” Varvara: