Sari direct la conținut

VIDEO Ce spun oamenii despre propunerea de amendare a soferilor care iau autostopisti: Este o prostie si nu au cum sa verifice cine urca la "Ia-ma, nene" / Un proiect bun care ne apara de cei care fac piraterie cu microbuze 8+1

Oameni facand autostopul, Foto: Hotnews
Oameni facand autostopul, Foto: Hotnews

Cum pot autoritatile sa verifice daca un sofer a luat pe cineva la ocazie? „Pasagerul pe care il iau la ‘Ia-ma, nene’ poate sa spuna: nu i-am dat” bani, sustine unul dintre oamenii pe care HotNews.ro i-a intrebat ce parere au despre proiectul pus in dezbatere de Ministerul Transporturilor. Propunerea introduce amenzi de pana la 5.000 de lei pentru soferii care transporta autostopisti si primesc bani de la acestia. La autostop statea in aceasta dimineata si o femeie, pe un frig de-i dadeau lacrimile. „Daca ii amendeaza, va dati seama ca saracii nu mai opresc”, sustine aceasta. Pe de alta parte, un sofer de microbuz a declarat pentru HotNews.ro ca „e un proiect bun” pentru ca apara transportatorii de „cei care fac piraterie cu microbuze 8+1”.

  • Amintim ca Ministerul Transporturilor a publicat in dezbatere publica un proiect de OUG potrivit caruia soferii care transporta autostopisti si primesc bani de la acestia risca amenzi cuprinse intre 1.000 si 5.000 de lei. Citeste detalii aici

Ce spun oamenii despre propunerea de a fi amendati soferii care iau autostopisti

Ministerul Transporturilor a motivat prevederea sub incidenta careia intra si autostopistii prin faptul ca aceasta practica „afecteaza profund activitatea intreprinderilor autorizate si mediul concurential, avand un impact negativ inclusiv asupra bugetului de stat”. Proiectul ordonantei de urgenta se afla in dezbatere publica pana la data 23 decembrie.

Lucian Dinita, seful Directiei Politiei Rutiere, a declarat insa pentru HotNews.ro: „Dumneavoastra vi se pare aplicabila prevederea? Nu am fost consultati si nu stiu cine are trebui sa o aplice. Nu ma intereseaza asa ceva. Ministerul Transporturilor trebuie sa explice.”

„Nu exista reglementari la nivelul Uniunii Europene privind practica autostopului”, asa ca ramane la latitudinea fiecarui stat membru daca reglementeaza sau nu in vreun fel aceasta practica, au declarat pentru portalul Info-soferi.ro reprezentantii Comisiei Europene in Romania. Potrivit sursei citate, niciun alt stat european nu interzice autostopul, cu exceptia situatiei in care este practicat pe autostrada. Cu toate acestea, in multe tari din UE oamenii evita sa mearga „cu ocazia”, din motive de siguranta, noteaza Info-soferi.ro.

HotNews.ro a intrebat cateva persoane care asteptau fie microbuze, fie sa opreasca cineva la „Ia-ma, nene”, in zona Colentina din Bucuresti, care este parerea lor cu privire la propunerea Ministerului Transporturilor. Vezi mai jos care sunt parerile bucurestenilor, calatori sau soferi.

„Nu au posibilitatea de verificare. Pasagerul pe care il iau la ‘ia-ma, nene’ poate sa spuna: nu i-am dat bani, desi el a oferit banii astia”

Este „neavenita propunerea”, considera un bucurestean, care sustine ca aceasta modalitate de transport este si o forma de ajutor pentru oamenii care vor sa ajunga in alta localitate mai rapid decat cu mijloacele de transport in comun. In ceea ce priveste cuantumul amenzilor care le-ar putea fi date soferilor, „raportat la castigurile din tara asta este infiorator”, sustine acesta.

Barbatul considera, insa, ca propunerea nu va intra in vigoare: „cred ca isi vor da seama la timp ca este o aberatie si se va limita”. „Nu au posibilitatea de verificare asupra chestiunii asteia. Cum? Ca pasagerul pe care il iau la ‘ia-ma, nene’ poate sa spuna: nu i-am dat, desi el a oferit banii astia, nu?”

Sofer de microbuz: E un proiect bun pentru ca ne apara de cei care fac piraterie cu microbuze 8+1

Pe de alta parte, un sofer de microbuz sustine ca propunerea de act normativ se refera in primul rand la microbuzele de 8+1 locuri, ai caror soferi nu sunt obligati sa aiba aceleasi certificate profesionale ca soferii de microbuze care desfasoara activitati de transport public. „E un proiect bun pentru ca ne fura pe noi [cei vizati de proiectul de OUG – n.red.], mai pe scurt, noi, care platim licente, traseu si mergem cu masina goala si cei care fac piraterie cu 8+1… Si de la Focsani, de exemplu, noi am venit cu 4 calatori, si cei care vin pe negru ne fura”, a declarat acesta.

„Este o prostie. Ce treaba au autostopistii?”

„Asta e o prostie, deci e o prostie din partea guvernului. Ce treaba au autostopistii care se urca, ca mine? Astept o ora sa vina maxi-taxi, nu? Si pot sa ma duc daca gasesc o ocazie. Nu obliga nimeni pe nimeni”, este de parere un barbat care asteapta microbuzul sau o ocazie pentru a ajunge la serviciu. Intrebat care vor fi consecintele, daca proiectul de ordonanta de urgenta intra in vigoare, acesta a declarat: „Tot se ia la ocazie, dar nu stiu. Platesc niste oameni nevinovati niste amenzi aiurea”.

„Da, mai iau si ocazie, ce imi vine la mana, ce imi cade mai intai sa ajung mai repede. Ei nu te obliga sa te urci, numai daca vrei”, a explicat barbatul, care a precizat ca face autostopul pentru ca ajunge mai repede asa decat cu microbuzele.

„Autostopul nu e o noutate. Trebuie sa ne ia, ca uite ca stam si inghetam aici pana vine maxi-taxi sau stiu eu ce vine din alta parte. E bine sa opreasca sa ne ia si pe noi”, este de parere o doamna care spune ca merge de 3 ori pe luna cu ocazia din Bucuresti pana in Movilita, jud. Ialomita. Intrebata cum comenteaza faptul ca soferii ar putea fi amendati daca iau oameni „la ocazie”, femeia a raspuns: „Nu e corect, pentru ca de exemplu eu acum vin dupa tura de noapte. Sunt si operata, trebuie sa ma duc la copii sa taie si ei porcul. Si stau aici si inghet, ma duc acolo inghetata mar. (…) Daca ii amendeaza, va dati seama ca saracii nu mai opresc”.

Citeste si:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro