Biciclistii ies in strada sambata si vor cere demisia primarului Sorin Oprescu pentru ca nu a facut piste in Capitala
Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti si Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR) organizeaza, sambata, cel mai mare mars pe biciclete de pana acum, potrivit unui comunicat trimis de cele doua asociatii. Biciclistii cer demisia primarului general Sorin Oprescu pentru ca nu a facut piste pentru biciclete pe carosabil.
„Evenimentul va avea loc sambata, 21 septembrie, cu ocazia „Zilei Internationale fara masini”. Adunarea participantilor va fi la ora 14:30 in parcul Herastrau, intrarea Charles de Gaulle. Participantii vor milita pentru marcarea benzilor care semnaleaza accesul biciclistilor pe carosabil, unica varianta sigura pentru toti participantii la trafic si singura solutie eficienta pentru un oras al transportului eficient. Marsul are ca scop complementar evidentierea unei solutii vitale pentru Bucuresti: o data cu amenajarea pistelor de biciclete pe carosabil vor avea de castigat toti locuitorii Bucurestiului, pietoni, biciclisti sau soferii”, se arata in comunicatul de presa trimis de organizatori.
„Domnul Oprescu a afirmat ca vrea referendum pentru a afla opinia oamenilor. Noi vom iesi in strada pentru a spune clar: Vrem piste pe sosea! Vrem un Bucuresti pentru oameni! Iar daca vom fi ignorati, vom iesi din nou in strada. Mai multi si mai hotarati!”, spune Marius Scarlat, membru fondator OPTAR.
De asemenea, organizatorii sustin ca in ultimii ani, proiectele de urbanism promovate si implementate de Municipalitate au fost unele care contravin atat normelor dezvoltarii durabile cat si principiilor cheltuirii eficiente a fondurilor publice. „Astfel, in anul 2013 am ajuns sa traim intr-un oras proiectat pentru masini, celelalte tipuri de participare la trafic fiind masiv neglijate. Locuitorii Bucurestiului au devenit refugiati in orasul lor. Acesta este principalul motiv pentru care politicile publice locale de dezvoltare a Capitalei trebuie in mod imperativ si urgent sa rezolve toate aceste probleme”, sustin organizatorii.
La protest sunt asteptate toate persoanele care doresc un oras functional si accesibil pentru cetatenii acestuia: pietoni, biciclistii, persoane in scaun rulant, rolleri, parinti care isi plimba copiii in carucior.
Potrivit organizatorilor, nemultumirile biciclistilor sunt urmatoarele:
1. Incurajarea transportului motorizat in cea mai poluata capitala europeana, Bucurestiul.
„Cu toate ca trecem printr-o perioada dificila din punct de vedere economic, Sorin Oprescu, Primarul Municipiului Bucuresti, investeste sume enorme in infrastructura dedicata celui mai ineficient mijloc de transport din oras: autoturismul. Folosirea in exces a masinilor in detrimentul transportului public sau pe bicicleta aduce pierderi directe si indirecte oamenilor si Municipalitatii. Orasele civilizate din intreaga lume iau masuri de reducere a traficului motorizat individual, obtinand economii substantiale. In plus, orasele care acorda atentie oamenilor sunt cautate de turisti, cresterea serviciilor devenind un motor de dezvoltare pentru acestea”, spun organizatorii marsului.
2. Neaplicarea masurilor de siguranta rutiera.
„Primarul Sorin Oprescu a refuzat masurile de siguranta rutiera care ar fi putut fi luate in momentul aplicarii marcajelor rutiere. Conform legii, in scopul sporirii impactului vizual asupra participantilor la trafic, pe partea carosabila pot fi executate marcaje sub forma de inscriptii, simboluri si figuri”, spun organizatorii marsului.
3. Lipsa unei viziuni a administratiei orasului pentru cresterea calitatii vietii.
„Cu toate ca la nivelul UE exista toata documentatia necesara aplicarii principiilor dezvoltarii durabile a oraselor, Sorin Oprescu, Primarul Capitalei le ignora, luand masuri care inrautatesc viata oamenilor”, spun organizatorii marsului.
4. Mentinerea in functii a persoanelor vinovate de pagube de milioane de euro provocate de receptia ilegala a pistelor pentru biciclete.
„Ilegalitatile comise de Primaria Municipiului Bucuresti, prin Administratia Strazilor, in cazul receptiei ilegale a pistelor pentru biciclisti au fost sesizate in ultimii doi ani catre Administratia Strazilor Bucuresti, Brigada Rutiera Bucuresti, Primarul General Sorin Oprescu, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, Prefectura, Ministerul Administratiei si Internelor, Procuratura, Curtea de Conturi a Romaniei, PSD, PNL, PC, PDL, UDMR, UNPR, Forta Civica, PP-DD. Niciuna dintre aceste institutii si organizatii nu a luat masuri capabile sa duca la recuperarea prejudiciilor si la sanctionarea vinovatilor, cu toate ca numele acestora pot fi aflate foarte repede prin simpla citire a documentului de receptie a pistelor. Cu toate ca este un document public, Primarul Sorin Oprescu refuza sa-l puna la dispozitia cetatenilor”, spun organizatorii marsului.
5. Neaplicarea masurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.
„Peste tot in lume, transportul public este prioritar pentru administratii, nu si pentru cea condusa de Sorin Oprescu. In Bucuresti, autobuzele RATB raman blocate in trafic impreuna cu autoturismele personale, facand din transportul public un mod de transport ineficient. Pierderile le suportam cu totii”, spun organizatorii marsului.
6. Lipsa accesibilizarii orasului.
„Infrastructura orasului tine captiva marea categorie a persoanele cu deficiente locomotorii. Deplasarea in oras cu scaunul rulant este imposibila, generand astfel dependenta de insotitori a celor care utilizeaza scaune rulante. De asemenea, victime ale acestei lipse de accesibilizare marca Sorin Oprescu sunt mamele cu copii in carucioare. Adesea, acestea sunt nevoite sa se deplaseze pe carosabil datorita masinilor parcate pe trotuare, fara a lasa loc trecerii carucioarelor pentru copii. Nu intrebam daca Sorin Oprescu trebuie sa se faca responsabil de moartea unui alt copil pentru a intelege ce are de facut”, spun organizatorii marsului.
Citeste si:
- VIDEO Mii de biciclisti au protestat impotriva deciziei Primariei de a face piste pe trotuar, si nu pe strazi
- Lupta dintre masini si biciclisti pe strazile din Bucuresti. Cate accidente au avut loc in Capitala si ce (nu) face Primaria pentru a rezolva problema
- DEZBATERE Pistele de bicicleta pe trotuar vs. piste pe carosabil. Ce spun reprezentantii Politiei Rutiere si ONG-urile de profil
- Sorin Oprescu: Pistele de biciclete se vor face tot pe trotuar, nu pe carosabil. „Nu vreau sa stau sa numar mortii”
¬