Sari direct la conținut

WWF Romania: Construirea autostrazii Lugoj-Deva poate duce la disparitia populatiei de urs din Muntii Apuseni

HotNews.ro
Autostrada Lugoj-Deva si coridoarele pentru animale, Foto: WWF
Autostrada Lugoj-Deva si coridoarele pentru animale, Foto: WWF

Organizatia World Wide Fund (WWF) Romania anunta intr-un comunicat ca sustine dezvoltarea infrastructurii rutiere in Romania, insa numai in cazul realizarii unor studii de mediu profesioniste, in acest context construirea autostrazii Lugoj-Deva fara a avea baza protectiei mediului poate duce la disparitia populatiilor de urs, caprior, ras sau jder din zona. „Vrem ca autoritatile sa se arate mai responsabile atunci cand planifica autostrazi si sa inteleaga importanta pastrarii coridorului ecologic dintre Apuseni si Carpatii Meridionali”, sustine organizatia.

„WWF-Romania sustine dezvoltarea infrastructurii in Romania, insa numai cu conditia ca studii de mediu temeinice si profesionist realizate sa stea la baza lucrarilor. Construirea autostrazii Lugoj-Deva in lipsa acestui tip de studii poate duce la disparitia lenta a populatiei de urs si afectarea grava a populatiilor de caprior, ras sau jder in Muntii Apuseni. Vrem ca autoritatile sa se arate mai responsabile atunci cand planifica autostrazi si sa inteleaga importanta pastrarii coridorului ecologic dintre Apuseni si Carpatii Meridionali (…)”, se arata intr-un comunicat de presa al organizatiei, citat de catre Agerpres.

Comunicatul WWF Romania il puteti citi integral aici.

WWF-Romania si Asociatia Zarand au organizat, recent, la Lugoj o intalnire de lucru internationala pentru ca toti factorii de decizie implicati in constructia autostrazii Lugoj-Deva sa cunoasca in amanunt si pe baza unor studii de caz, amenintarile grave la adresa biodiversitatii in zona.

Din partea factorilor decidenti au participat reprezentanti ai Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice (MMSC), Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului (ANPM), sustine sursa citata.

Conform WWF-Romania, la ora actuala, tara noastra are una dintre cele mai mici densitati de drumuri asfaltate din Europa, iar dezvoltarea de noi autostrazi si sosele e considerata o prioritate, atat de catre autoritati cat si de publicul larg.

Despre zonele „sensibile” pe care le va intersecta autostrada Lugoj-Deva si despre ce impact negativ asupra faunei sustine WWF ca ar urma sa aiba noul drum puteti citi mai multe in urmatorul document publicat pe site-ul organizatiei.

Pasaj verde pe autostrada pentru trecerea animalelor

Pasaj verde pe autostrada pentru trecerea animalelor

Foto: Comisia Europeana

Cu toate acestea, „fragmentarea cauzata de infrastructura de transport este cunoscuta ca amenintare majora pentru biodiversitate si rezolvarea problemei a devenit o preocupare majora a Uniunii Europene”.

„Una dintre cele mai sensibile probleme de fragmentare a Carpatilor este izolarea Carpatilor Occidentali (Muntii Apuseni). Ultimul coridor ecologic, care are aproximativ 10 km latime, deja fragmentat de dezvoltarile din ultima perioada si de infrastructura, va fi intersectat de autostrada Lujog-Deva, parte a coridorului IV pan european de transport”, precizeaza organizatia de mediu.

Constructorii pentru cei 72 de km de autostrada dintre Lugoj si Deva, anuntati la noua luni de la inchiderea licitatiei

Autostrada Lugoj - Deva (loturile 2,3,4)

Autostrada Lugoj – Deva (loturile 2,3,4)

Foto: Hotnews

La exact noua luni de la inchiderea licitatiilor, Departamentul pentru Infrastructura (DPIIS) condus de Dan Sova a anuntat, joi 23 mai, firmele castigatoare ce vor construi in total 72 de kilometri de autostrada pe loturile 2,3 si 4 din Autostrada Lugoj-Deva. Desi au trebuit 9 luni ca Guvernul sa atribuie contractele de autostrada finantate 85% nerambursabil de catre Uniunea Europeana, Departamentul condus de Dan Sova nu a precizat, in comunicatul de atribuire al contractelor trimis joi, care sunt si sumele pentru lucrari pe care le-au propus si cu care au castigat firmele mai sus prezentate.

Astfel, pentru lotul 2 din Lugoj – Deva cu o lungime de 28,6 kilometri a fost desemnat urmatorul castigator:

  • Asocierea JV SALINI SPA – SECOL SpA

Pentru lotul 3 Lugoj – Deva cu o lungime de 21,14 km a fost desemnat urmatorul castigator:

  • Asocierea TELOXIM CON SRL – COMSA SA – ALDESA CONSTRUCCIONES SA – ARCADIS EUROMETUDES SA

Pentru lotul 4 Lugoj-Deva cu o lungime de 22,14 km a fost desenat urmatorul castigator:

  • Asocierea Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL.

Noua luni de intarziere pentru desemnearea castigatorilor

Anuntul de astazi, desemnarea castigatorilor vine la exact noua luni de la momentul in care licitatia a fost inchisa si ofertele finale au fost depuse (23 august 2012). De atunci si pana acum s-a schimbat guvernul, iar autostrazile care la acel moment erau in subordinea Ministerului Transporturilor condus de liberalul Ovidiu Silaghi, au trecut in guvernul Ponta 2 in subordinea lui Dan Sova, ministru delegat pentru proiectele de infrastructura.

Oficialii, in frunte cu premierul Ponta sau ministrul Dan Sova, dar si sefii CNADNR au motivat mereu intarzierea prin complexitatea ofertelor, dar au si dat vina pe alte structuri ale statului sau pe diverse contestatii. Un alt motiv, insa, pentru intarzierea acumulata il reprezinta si finantarile extrem de mici alocate proiectelor de infrastructura.

HARTA INTERACTIVA Firmele care vor construi 72 de km de autostrada pe trei tronsoane din Autostrada Lugoj-Deva, anuntate la noua luni de la inchiderea licitatiilor. Vezi traseul viitoarelor tronsoane de autostrada

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro