HARTA INTERACTIVA Autostrada A3 Bucuresti – Ploiesti, deschisa traficului de joi dimineata. Vezi in articol VIDEO turul autostrazii
Autostrada A3 Bucuresti – Ploiesti a fost deschisa joi circulatiei dupa mai multe termene de finalizare depasite. Sectorul de autostrada, lung de 62 de kilometri si care a costat 450 de milioane de euro, leaga centura Capitalei de centura Municipiului Ploiesti si devine o alternativa la DN1, unul dintre cele mai aglomerate drumuri din tara. Desi termenul initial de finalizare era decembrie 2011, acesta a fost depasit, iar inaugurarea a fost lasata mai intai pentru 15 mai si apoi pentru 30 iunie 2012, insa deschiderea circulatiei a avut loc abia astazi, 19 iulie. Penalizarile, in valoare de 15 milioane de lei, vor fi date Ministerului Sanatatii, anunta la inceputul lunii premierul Ponta.
HotNews.ro si Privesc.eu au transmisLIVE VIDEO turul noii autostrazi
- Da click pe harta pe segmentele de autostrada colorate diferit pentru a afla mai multe detalii
- Deschide meniul „Legend” de pe harta pentru a vedea legenda elementelor de pe harta
- Da zoom pe harta pentru a vedea traseul mai indeaproape
Harta de baza – Bing Maps Road – Microsoft Corporation and its data suppliers este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.
Nota: Harta folosita ca fundal (Basemap) este harta „Bing Maps Road” a Microsoft Corporation. Eventualele denumiri sau reprezentari gresite pe harta de fundal (Ex: Denumirea de „Gheorghe Gheorghiu-Dej” pentru orasul Onesti) nu tin de HotNews.ro sau de Esri Romania.
Lucrarile la Autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt impartite in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct ’98/Com-Axa.
Intotal este vorba de 62 de kilometri, iar valoarea totala a lucrarilor este de 450 milioane euro.
Chiar daca autostrada este deschisa incepand de joi circulatiei rutiere, lucrarile aferente autostrazii inca nu sunt finalizate in totalitate, ramand sa fie terminat, printre altele, si nodul rutier de la intersectia cu DJ101.
In plus, autostrada inca nu beneficiaza de spatii amenajate pentru parcari si nici de benzinarii, aceste lucruri urmand a fi finalizate in perioada urmatoare. Viteza maxima legala, pentru moment, a fost stabilita la 100 km/h.
Centura porneste de la Centura Capitalei cu un tronson cu 3 benzi pe sens
Primul dintre cele doua tronsoane, in lungime de 19,5 km, este singurul tronson de autostrada din Romania care are cate trei benzi de circulatie pe sens. Din acest tronson, joi sunt inaugurati 13 km, de la Centura pana la nodul de la Moara Vlasiei, urmand ca ultimii 6,5 kilometir, de la Centura Capitalei pana in Soseaua Petricani sa fie finalizati in scurt timp.
Oficial, pentru bucata de autostrada de la Centura pana in Soseaua Petricani, termenul de finalizare este octombrie 2012, insa foarte probabil aceasta bucata va fi gata abia anul viitor.
Autostrada va porni, momentan, din Centura de Nord a Capitalei unde a fost amenajat un nod rutier cu sens giratoriu si se va termina in centura municipiului Ploiesti, in localitatea Barcanesti.
Sursa foto:Forumul Skyscrapercity.com / User Baiazid
Ponta: Penalizarile pentru intarzieri – 15 milioane de lei – vor fi date la Ministerul Sanatatii
Termenul original de finalizare al autostrazii era 15 decembrie 2011, insa acesta a fost depasit, iar inaugurarea a fost lasata pentru primavara 2012.
Guvernul Ungureanu, spera in luna aprilie ca lucrarile la tronsonul de autostrada Bucuresti-Ploiesti sa fie incheiatepe 15 mai. Dupa schimbarea guvernarii, ministrul Transporturilor Ovidiu Silaghi anunta in luna mai ca termenul de finalizare si inaugurare al autostrazii urma sa fie 30 iunie, insa si acest termen a fost depasit.
La cateva zile dupa, intr-o vizita pe santier, premierul Victor Ponta a declarat ca banii din penalizarile care vor fi aplicate constructorilor pentru intarzieri vor fi dati la bugetul Ministerului Sanatatii.
„Astazi ar fi trebuit sa mergem pe aceasta autostrada. Vreau sa merg sa vad, ma bucur ca pe primul tronson lucrurile sunt in regula, sa vedem unde si exact ce probleme mai sunt. Vreau sa le luam banii celor care sunt de vina. Pana in acest moment e vorba de 15 milioane de lei penalitati, am si gasit ce facem cu ei. (…) Toti ii dam la situatia extrem de grava, la bolnavii cu boli incurabile care ne-au transmis un apel disperat. Imi doresc totusi sa se termine aceasta autostrada, nu doar sa incasam penalizari”, a precizat Victor Ponta pe 5 iulie.
Tronsonul Bucuresti – Moara Vlasiei, km 0+000 – km 19+500
Lungime (km) – 19.50 km
Finantare – Guvernul Romaniei
Valoarea estimata a proiectului – 183,62 Mil Euro
Proiectant – JV Pizzaroti & Tirena Scavi
Consultant – Asocierea Consitrans & Consugal
Constructor – JV Pizzaroti & Tirena Scavi
Lucrari de arta – Poduri: 6; Pasaje: 5; Podete: 16; Noduri rutiere: 3
Termen incepere – Mai 2008
Termen estimat finalizare – Sectorul km 0+000 – km 6+500 – 05.10.2012; sectorul km 6+500 – km 19+500 – 30.06.2012
Perioada garantie – 36 luni
Tronsonul Moara Vlasiei – Ploiesti, km 19+500 – km 62+000
Lungime (km) – 42.50 km
Finantare – Guvernul Romaniei
Valoarea estimata a proiectului – 238 Mil Euro
Proiectant – Asocierea SC Spedition UMB SRL, SC PA&CO International SRL, SC Euroconstruct Trading 98 SRL, SC Com-Axa SRL
Consultant – Asocierea Consitrans & Consugal
Constructor – Asocierea SC Spedition UMB SRL, SC PA&CO International SRL, SC Euroconstruct Trading 98 SRL, SC Com-Axa SRL
Lucrari de arta – Poduri: 11; Pasaje: 17; Podete: 48; Noduri rutiere: 2
Termen incepere – Iunie 2007
Termen estimat finalizare – 30.06.2012
Perioada garantie – 36 luni