Sari direct la conținut

Detaliile afacerii deszapezirea. Cine si cum monitorizeaza executia contractului. Studiu de caz: Primaria sector 1

HotNews.ro
Deszapezire sector 1 , Foto: site www.primariasector1.ro
Deszapezire sector 1 , Foto: site www.primariasector1.ro

Primaria sectorului 1 a contractat pentru serviciul de deszapezire compania Romprest. Serviciul de deszapezire este parte componenta a contractului de salubrizare, un contract controversat si disputat in instanta. Pentru anul trecut, (iarna 2010-2011), Primaria sectorului 1 a platit pentru serviciile de deszapezire prestate de Romprest aproximativ 2,1 milioane lei. Reprezentantii Primariei au explicat ca nu exista in contractul pentru deszapezire o suma fixa pentru acest serviciu. Plata serviciului se face pe baza facturilor emise de companie, dupa ce ele sunt verificate de Primaria sectorului 1.

Purtatorul de cuvant al Primariei sectorului 1 a explicat ca, pana in acest moment, nu a fost platita nici o factura din cauza unor neconcordante. In plus, compania Romprest a fost sanctionat cu 20.000 lei pentru ca nu a actionat corespunzator pe strazile secundare.

Deszapezirea filmata si fotografiata

Purtatorul de cuvant al Primariei sectorului 1, Alexandru Ichim, a declarat pentru HotNews.ro ca deszapezirea este verificata extrem de strict in sector. “Se urmaresc toate aspectele interventiei: combustibilul utilizat, cantitatea de material folosita, traseele pe care s-a intervenit. Se face o verificare riguroasa”, a mentionat Alexandru Ichim.

Oficialii primariei sustin ca interventia Romprest este urmarita de inspectorii Primariei sectorului 1 si de politia locala. Potrivit acestora, inspectorii verifica operatiunea inca din prima faza. Spre exemplu, inca din depoul unde sunt utilajele se verifica in parte cata benzina au in rezervor si ce cantitate de materiale antiderapante au. Apoi urmaresc pe traseu masinile.

Noteaza cat dureaza interventia, cate masini au fost trimise in teren si cati angajati. Toate aceste detalii sunt notate in rapoarte care sunt utilizate ulterior in momentul in care compania trimite facturile. Purtatorul de cuvant al Primariei sectorului 1, Alexandru Ichim, a mai mentionat si ca, pe langa rapoartele scrise, inspectorii filmeaza si fotografiaza actiunea de deszapezire astfel ca rapoartele lor au probe materiale. In aceasta activitate sunt angrenati 20 de inspectori ai primariei la care se adauga si 30 de echipaje ale politiei locale.

Cum se face plata facturilor de deszapezire

Purtatorul de cuvant al Primariei sectorului 1, Alexandru Ichim, a explicat ca, potrivit contractului, Romprest transmite facturile catre autoritatea locala la final de luna, sau la finalul perioadei de interventie. Pe o factura de deszapezire se mentioneaza zona unde s-a intervenit, numarul de utilaje care au intervenit, numarul de angjati care au muncit, benzina consumata, materialele antiderapante folosite, numarul de ore de interventie si, evident, suma.

Aceasta factura este comparata cu rapoartele inspectorilor primariei care au masurat aceeasi indicatori. In caz ca exista neconcordante, primaria nu plateste facturile si le inapoiaza Romprestului, ceea ce s-a intamplat si in acest an. Purtatorul de cuvant al Primariei sectorului 1, Alexandru Ichim, a declarat ca primaria nu a platit nici una din facturile trimise de Romprest.

Compania Romprest a fost sanctionata de Primaria sectorului 1 cu 20.000 lei si neplata a 48 de ore de interventie pentru ca nu au intervenit corespunzator pe strazile secundare. “Cum s-a intamplat? A nins in Bucuresti. Potrivit regulamentului, prioritatea numarul 1 sunt bulevardele principale; aici au intervenit corespunzator. Faza II inseamna deblocarea arterelor secundare unde sunt obiective sociale; din nou, cei de la Romprest au intervenit in parametrii stabiliti in contract. Etapa a treia prevazuta in regulamentul de deszapezire inseamna eliberarea strazilor secundare. Aici compania a avut intarzieri, iar contractul prevede ca primaria poate stabili amenda si neplata facturilor”, a explicat Alexandru Ichim.

Pana la acesta ora reprezentantii companiei Romprest nu au putut fi contactati pentru a-si prezenta punctul de vedere. Reprezentantii companiei au explicat ca directorul executiv, Marin Necula, cel care putea oferi un punct de vedere, se afla intr-o delegatie, iar Florian Walter, proprietarul Romprest, nu a putut raspunde solicitarilor HotNews.ro aflandu-se intr-o intalnire de afaceri, dupa cum a transmis consilierul sau.

Potrivit informatiilor transmise de Primaria sectorului 1, Romprest a intervenit pe strazile din Bucuresti cu 60 de utilaje simultan si 300-400 de angajati care au deszapezit manual. Potrivit unui anunt oficial al Romprest, flota disponibila pentru deszapezirea sectorului 1 este de 70 de utilaje si 500 de muncitori.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro