Zeci de curse anulate sau amanate pe aeroportul Henri Coanda / Pasagerii: "Am asteptat peste zece ore si ne-au tot spus sa mai asteptam"
Zeci de curse au fost amanate sau anulate pe Aeroportul Otopeni din Capitala. Reprezentantii aeroportului sustin ca de vina sunt conditiile meteo, in timp ce zeci de pasageri acuza aeroportul si companiile aeriene de lipsa de comunicare si se plang ca sunt lasati sa astepte fara sa primeasca nicio informatie. Mai mult, in discutie a intrat si firma care se ocupa de degivrarea avioanelor care este acuzata ca nu a fost pregatita sa faca fata conditiilor meteo.
Mai multe persoane care aveau planuite curse cu compania aeriana Tarom s-au plans ca nu a existat nicio comunicare intre cei de la aeroport si oamenii care asteptau si ca nimeni nu a putut sa afle cat vor fi zborurile amanate sau daca vor mai decola in cursul zilei de miercuri.
„Am avut avion programat sa decoleze la ora 9:15 si pana la ora 15:30 singura informatie pe care am primit-o a fost doar acel mesaj de „delay” de pe ecranul cu zboruri. Nimeni nu ne-a spus absolut nimic. Am stat si am asteptat fiecare cum am putut. Din cate am vazut, doar cursele Tarom au ramas la sol. Toate celelalte companii aeriene straine au decolat„, a declarat Radu Bîrză, corespondentul HotNews.ro la fata locului.
Martorii ne-au declarat ca, in cazul cursei Tarom spre Barcelona (programata sa decoleze dimineata la ora 09:15), abia la ora 15:30 a inceput procedura de imbarcare. Calatorii au fost informati ca dupa ce se termina procesul de dezghetare, in jurul orei 18:00, avionul va decola spre Barcelona.
„Stewardesa ne-a spus ca „Astea sunt conditiile meteo, nu avem ce face”. Cand am intrebat de ce totusi companiile straine au zburat, iar pe noi nu ne-a informat nimeni, ne-a spus ca „Nicio o cursa Tarom nu a decolat si ca noi sa fim fericiti ca suntem unul din cele cateva zboruri care vor fi efectuate”. In avion am fost imbarcati 91 de persoane. Acum e trecut de ora 18:00 si nu am plecat. A venit masina de degivrare, si-a facut treaba si a terminat la 17:30, dar noi tot nu am plecat. Acum geamurile iar au inghetat„, a mai precizat corespondentul HotNews.ro.
„Conditiile meteo nefavorabile au impus necesitatea degivrarii tuturor avioanelor, proces ce se desfasoara anevoios, din cauza depunerii continue a unui strat de gheata pe fuselajul aeronavelor„, se arata intr-un comunicat al companiei care mai preciza ca pasagerii curselor Tarom anulate vor fi reprogramati pe urmatoarele zboruri.
„Pana la 17:30 au fost anulate 32 de curse dus-intors si 6 doar cu plecare. Majoritatea sunt de la Tarom. Programul s-a dat peste cap cand au inceput intarzierile. In principiu o aeronava care vine are deja motoarele incalzite si poate decola cat mai repede. Informatiile pe care le-au primit oamenii in aeroport sunt informatiile pe care le primim si noi. Pasagerii pot contacta compania unde au bilet. Noi suntem doar intermediari„, a declarat pentru HotNews.ro purtatorul de cuvant al aeroportului „Henri Coanda”, Valentin Iordache.
„Suntem in aeroport de la 6:30. Aveam o cursa pentru Viena. Am fost imbarcati la ora 8:00, iar apoi am fost dati jos. Am stat 3 ore in aeroport. Apoi iar am fost imbarcati, am decolat, am zburat 15 minute si ne-am intors inapoi la aeroport pentru ca avionul avea o defectiune tehnica. Dar toate problemele au fost la Tarom. Pe langa noi toate companiile straine au zburat. Ni s-a spus din partea comandantului aeronavei ca problema e la degivrare, ca masinile care se ocupa de degivrarea avioanelor nu sunt suficiente. Acum asteptam sa vedem daca mai pleaca si cand„, ne-a declarat o pasagera Tarom.
„Firmele de degivrare au contracte directe cu companiile aeriene. Este o relatie directa intre cei care se ocupa de degivrare si compania aeriana. Se poate crea impresia ca aeronavele Tarom ar fi fost ignorate de masinile de degivrare pentru ca Tarom-ul are si cele mai multe avioane la sol. Tarom-ul apare cel mai afectat, au avut si cele mai multe zboruri anulate si au avut si ghinionul ca avioanele lor sa fie parcate aici si sa fie de dimineata inghetate”, ne-a declarat purtatorul de cuvant al aeroportului.
In cursul diminetii de miercuri, cursele interne si externe care trebuiau sa decoleze de pe aeroportul Otopeni au fost retinute la sol, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile. Concret, decolarea a fost amanata din cauza unui fenomen meteo relativ rar – Freezing Rain – respectiv ploaie pe temperaturi scazute, astfel incat apa ingheata pe aeronave.
In cazul fenomenului Freezing Rain, ploaia care cade pe aeronava ingheata la contactul cu suprafetele metalice care au preluat temperatura exterioara negativa, desi la sol conditiile sunt asigurate pentru zbor, respectiv pista de decolare nu este inghetata, a precizat pentru HotNews.ro purtatorul de cuvant al Aeroportului „Henri Coanda”, Valentin Iordache.
HotNews.ro invita cititorii ale caror curse au fost amanate sau anulate miercuri pe aeroporturile din Bucuresti sa ne povesteasca si experienta lor