Sari direct la conținut

Realizatorul "Euro-Frunzei", noul logo ecologic al UE, a fost premiat luni de comisarul Dacian Ciolos

HotNews.ro
Noul logo ecologic al UE, Foto: Comisia Europeana
Noul logo ecologic al UE, Foto: Comisia Europeana

Noua eticheta ecologica a Uniunii Europene – euro-frunza – a fost autorizata luni pentru folosire la scara larga, prin ceremonia de premiere a castigatorului concursului pentru desemnarea unui nou logo, la care a participat comisarul Dacian Ciolos, potrivit unui comunicat al Comisiei Europene. Eticheta a intrat in vigoare la 1 iulie si este deja vizibila pe unele produse ecologice in cele 27 de state membre.

Cu o audienta de peste 500 de participanti, castigatorii locului doi au fost recompensati pentru contributia lor de succes, iar comisarul Dacian Ciolos a premiat castigatorul locului intai, studentul la design Dušan Milenković din Germania.

„Proaspatul logo ecologic al UE a ridicat deja profilul agriculturii ecologice in Europa. De acesta vor beneficia toate partile interesate, precum si consumatorii prin incurajarea sectorului agriculturii ecologice si consolidarea protectiei consumatorilor”, a declarat Comisarul in discursul sau de dupa ceremonia de decernare.

Competitia pentru noul logo ecologic al UE a fost deschisa participarii studentilor la arta si design din intreaga Europa. Aproape 3.500 intrari logo design au fost prezentate si au fost evaluate de catre un juriu de experti de renume international. Cele mai bune trei logo-uri au fost incarcate pe site-ul concursului si au facut obiectul unui vot online, care s-a incheiat la 31 ianuarie 2010.

Juriul concursului de design pentru logo-ul ecologic, experti din domeniul agriculturii si al productiei ecologice si profesionisti de renume international au fost de asemenea prezenti la eveniment si au subliniat caracteristicile distinctive ale propunerii castigatoare pentru audienta – simplitatea ei si design-ul usor de inteles care adauga logo-urilor private, regionale sau nationale un atragator „element european verde”.

O campanie pan-europeana de promovare va debuta ca parte a obiectivelor de comunicare ale DG Agricultura si Dezvoltare Rurala. Obiectivele sale sunt de a creste recunoasterea logo-ului si de a informa atat partile interesate cat si consumatorii cu privire la beneficiile noului logo: ei pot fi siguri ca produsele care poarta „euro-frunza” sunt in conformitate cu normele sistemului de control oficial. Consumatorii pot fi siguri ca 95% din ingredientele produsului de origine agricola au fost produse in mod ecologic si ca produsul a venit direct de la producator sau preparator intr-un pachet sigilat.

Vezi aici logo-urile care s-au clasat pe urmatoarele doua pozitii.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro