Ultimele rezultate BRAT: adevarul e dincolo de cifre
Ultimele cifre BRAT, pe octombrie-decembrie 2008, arata cam asa (click pe imaginea alaturata).
Mediafax da cifrele pe luni si interpreteaza trendul ca descendent. E adevarat privind majoritatea quality-urilor, dar „Adevarul” preia pozitia de lider al segmentului „altceva-decat-tabloide-sport-si-gratuite”, prin inserturile copioase de carti si DVD-uri, cu care planuieste o serie de vreo doi ani. (Apropo, „Jurnalul” ridica manusa – sau ce-or fi aruncat cititorii pe jos cand au cumparat pachetul, anuntand si el o „Biblioteca pentru toti” care se va intinde pe doi ani.)
Tabloidele s-au desprins net, in stol cu tiraje de peste 100 de mii de exemplare, de remarcat si detasarea „Click!” de „Cancan”, e drept, cu alte resurse de marketing. Cota de piata a lui Patriciu creste, cu alte cuvinte, n-o sa mai socotesc procente de data asta, dar remarc ca Libertatea + Evenimentul zilei = 282 de mii de exemplare (Ringier), Adevarul + Click = 224 de mii (Patriciu), Gazeta + Jurnalul = 142 de mii Voiculescu (plus cateva mii de la Financiarul, cifrele vor fi vizibile curand in auditul BRAT). Fie-i DCA-ul usor Compactului, raposat acum cateva zile, daca mai era, Ringier era mult in fata comparativ cu Patriciu.
Dincolo de cotele „pe moguli”, PRO Sport e la vreo 30 de mii de exemplare (mai jos) de Gazeta Sporturilor, ceea ce arata ca Sarbu n-a facut o socoteala grozava cand a luat ziarul inapoi de la Ringier, desi nu putem vorbi nici de un picaj abrupt.
Am mai inclus in top o categorie de ziare numite „regionale” fiindca se distribuie in cateva judete. Presa romaneasca ar trebui sa fie structurata pe modelul local (community)-regional-national, dar la cele 40 de judete + 1 si spiritul de comunitate al romanilor, intelegem de ce schema asta nu functioneaza la fel de bine ca in tari ca, de pilda, Olanda.
Citeste mai mult si comenteaza pe blogul lui Iulian Comanescu