Sari direct la conținut

 Leonardo DiCaprio deschide Green Planet Blues la Sinaia, iar un pui de orca il inchide

HotNews.ro

Nu, Leonardo DiCaprio nu va putea ajunge la Sinaia intre 17 si 19 ianuarie, desi organizatorul – Aristoteles Workshop, l-a contactat invitandu-l. Realizat in urma cu doi ani , „The 11th Hour”, documentar produs, scris si narat de vedeta din „Titanic”, va fi prezentat in deschiderea unei manifestari ecologice care cuprinde proiectii de filme, seminarii si un concurs pentru tinerii aspiranti la arta filmului. Scopul demersului lui Leonardo DiCaprio e acelasi cu al organizatorilor romani – de a ne face constienti de rolul pe care il jucam in protejarea planetei.

La realizarea lui „The 11th Hour”, film regizat de Leila Conners Petersen si Nadia Conners, au participat peste 50 de oameni de stiinta, polticieni si specialisti, printre care Stephen Hawking, Mihail Gorbaciov si Wangari Maatai, laureata cu Premiul Nobel pentru proiectele sale de dezvoltare durabila.

Green Planet Blues se incheie pe 19 ianuarie cu un alt documentar cunoscut pe plan international, prezentat in premiera in Romania, „Saving Luna”. Acesta e semnat de Michael Parfit si de Suzanne Chisholm.

Aceasta din urma vine in tara noastra special pentru eveniment, aducand cu sine nu doar ecourile povestii puiului de balena – eroul filmului, dar si pe cele ale celor peste 20 de premii pe care le-a primit filmul.

Luna, personajul central al documentarului produs in 2007, este un pui de orca ramas fara familie in zona Insulei Vancouver. Pentru a supravietui, puiul incalca regulile izolarii impuse de traditia speciei din care face parte si se imprieteneste cu oamenii.

Salvarea sa devine dintr-o data cauza mai multor persoane venite din zone diferite – oameni de stiinta, pescari sau oficiali – fiecare avand propriul punct de vedere asupra situatiei.

In cadrul evenimentului de la Sinaia, directorul departamentului de creatie al Discovery Networks Europe, James Gilbey, va sustine in ziua de 18 ianuarie un masterclass cu tema „Poate televiziunea influenta salvarea Planetei?” .

Este vorba despre un studiu comparat ce are ca punct de plecare Discovery Channel si activitatile lui verzi – programele si filmele de scurt metraj difuzate pe post – ajungand la campaniile similare ale altor posturi de televiziune, monitorizand reactii si evaluand schimbarile.

Nascut si scolit la Londra, James Gilbey si-a petrecut ultimii 25 de ani dezvoltand programe TV atat pentru piata din Europa cat si pentru Statele Unite ale Americii.

A castigat un premiu BAFTA cu show-ul BBC „Short Change”, apoi s-a alaturat echipei Walt Disney/Buena Vista Television, unde a condus timp de cinci departamentul de productie si creatie in zona Asia-Pacific.

Cat a locuit in Hong Kong si Singapore, a produs mai multe seriale si programe TV premiate si a condus numeroase campanii de marketing. Inainte de a deveni Director de Creatie al Discovery Networks Europe, James Gilbey a locuit la Los Angeles unde a lucrat ca independent si a colaborat cu diverse televiziuni, de la Channel 4 la Network 7.

In ultimii trei ani a facut campanii de marketing, branding si promotii care s-au bucurat de un succes rasunator, campanii care au castigat peste 30 de premii Promax, doua D&AD si un Design Week Award.

Un alt moment al Green Planet Blues este expozitia „Apocalipsa se amana”, a tanarului artist Florin Ciulache, prezentata prin amabilitatea H’Art Gallery din Bucuresti. Florin Ciulache abordeaza natura si mediul inconjurator prin intermediul prognozei meteo de pe Yahoo!Weather.

Green Planet Blues este organizat de Aristoteles Workshop cu sprijinul AVIS, Discovery Channel Europe si Centrul National al Cinematografiei.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro