Administrația Străzilor București vrea să asigure paza mobilierului stradal cu agenți de pază: Mașini de patrulare, mijloace de autoapărare, cabine de pază
Administrația Străzilor București va demara un program pe 4 ani – ,,București, oraș sigur” – prin care vrea să asigure paza obiectivelor pe care le are în administrare, de la bănci, stâlpișori, mobilier stradal, până la poduri și pasaje, potrivit unui proiect adoptat joi de Consiliul General. Paza se va face cu ”personal autorizat” și prin patrulare, reiese din proiectul de hotărâre. În document nu se arată nici cât costă această operațiune, nici de câți agenți de pază este nevoie, nici prin cine va presta acest serviciu, nici rolul Poliției Locale, care în mod teoretic trebuie să se ocupe de asta.
Propunerea de a asigura paza mobilierului stradal cu oameni este cel puțin ciudată în vremea noastră, când orașele apelează la tehnologie pentru a asigura paza.
Programul se va desfășura în perioada septembrie 2018-septembrie 2022.
”Programul propus va asigura menținerea patrimoniului public stradal în perfectă stare, cu influențe benefice în capitală atât din punct de vedere socio-economic cât și din punct de vedere ambiental. Implementarea acestui Program va reduce la un nivel minim starea de infracționalitate asupra bunurilor aflate în administrarea Administrației Străzilor, reducând în acest mod costurile cu înlocuirea și repararea acestora, reușind astfel să fie menținută o stare continuă de siguranță a traficului rutier și pietonal”, se arată în expunerea de motive a proiectului.
În document nu se precizează nicio informație despre numărul de agenți de pază necesari sau costuri.
”Tarifele aferente prestării serviciilor vor fi asigurate de la bugetul local și urmează să fie stabilite pentru fiecare tip de serviciu, fundamentate corect și bazate pe costuri dimensionate economic și o marjă de profit care să asigure condiții de profitabilitate, în condițiile prestării unor servicii de calitate care să asigure satisfacția beneficiarului”, se arată în proiectul de hotărâre adoptat.
Totuși, sunt prezentate în linii mari cele necesare desfășurării programului:
- – personal de conducere și îndrumare a resurselor alocate;
- – personal de execuție (agenți de intervenție și agenți de securitate).
Asigurarea resurselor materiale necesare executării misiunilor de supraveghere și patrulare:
- – mijloace auto patrulare;
- – mijloace de comunicație (stații de radio emisie-recepție);
- – mijloace de autoapărare individuală, pentru dotarea agenților de securitate;
- – documentele necesare executării și evidențierii serviciului de pază;
- – cabine de pază (acolo unde se impune), necesare pentru situații de vreme nefavorabilă;
Proiectul nu precizează dacă acest serviciu va fi prestat de angajații Administrației Străzilor, în condițiile în care serviciul de administrare a parcărilor publice a fost delegat unei companii municipale, de o companie privată sau de altă companie municipală.
”Programul are că scop asigurarea pazei, protecției și integrității bunurilor, regăsite ca elemente de activ și evidențiate/reflectate în bilanțul contabil al Administrației Străzilor, împotriva oricăror acțiuni ilicite care lezează dreptul de proprietate sau existența materială a acestora. (…) Datorită modificărilor apărute în desfășurarea traficului rutier, determinate de creșterea continuă a parcului de autovehicule, Administrația Străzilor a realizat în decursul anilor proiecte pentru îmbunătățirea condițiilor de trafic atât rutier cât și pietonal. Toate echipamentele și instalațiile amplasate pe domeniul public în ampriza străzilor constituie mobilier urban funcțional. Activitatea de circulație în Municipiul București a impus adoptarea unor reglementări și luarea unor măsuri efective. În contextul actual există constatate fapte săvârșite cu intenție, de sustragere, distrugere, degradare a mobilierului urban, de creare de obstacole, în buna desfășurare a circulației rutiere și pietonale. (…) Apreciem că distrugerea, degradarea ori aducerea în stare de neintrebuințare a mobilierului urban prezintă un grad de pericol social, iar pe cale de consecință impune includerea acestora într-un program multianual de pază și securitate”, motivează Administrația Străzilor necesitatea implementării programului.