Sari direct la conținut

Audiență record și sumă uriașă pentru Pro TV după meciul România – Slovacia de la EURO 2024, urmărit de peste 4 milioane de români

HotNews.ro
Audiență record și sumă uriașă pentru Pro TV după meciul România – Slovacia de la EURO 2024, urmărit de peste 4 milioane de români
Arbitrul Daniel Siebert, în timpul partidei Slovacia - România, de la EURO 2024, 26 iunie 2024, Frankfurt, Germania. Sursa citata: Patrick Scheiber / imago sportfotodienst / Profimedia

Paginademedia.ro scrie joi că a monitorizat reclamele din timpul partidei România – Slovacia de la EURO 2024, numai în pauza meciului fiind difuzate peste 30 de spoturi comerciale. De altfel, meciul în urma căruia „tricolorii” s-au calificat în optimile turneului a fost urmărit de peste 4 milioane de români, iar audiența record se traduce și în încasări din publicitate peste măsură, suma fiind uriașă. Pro TV ar fi încasat pe reclame între 750.000 de euro şi 950.000 de euro, conform estimărilor sursei citate.

Partida Slovacia – România, din faza a treia a grupei E de la Campionatul European de Fotbal 2024, a fost urmărit de peste patru milioane de români în fiecare minut. Minutele de vârf s-au apropiat de cinci milioane.

Aceste cifre constituie un record pentru un meci, mai ales pentru unul difuzat de la ora 19.00. Această monitorizare nu include spaţiile publice, terasele, pieţele și alte spații în care românii au văzut meciul.

De asemenea, pe publicul comercial s-a înregistrat un record istoric: 76% cotă de piaţă pe publicul comercial. Cu alte cuvinte, trei sferturi din publicul comercial era pe Pro TV.

În pauza partidei, la Pro TV au fost difuzate peste 30 de reclame, dau au mai fost calupuri de spoturi publicitare şi înainte şi după meci.

Conform Paginademedia.ro, preţurile reclamelor de la Euro sunt diferite faţă de o perioadă obişnuită şi pot costa şi de câteva ori mai mult decât în mod normal.

Dacă este luată în calcul audienţa pe segmentul comercial (aproape 25% rating, potrivit datelor Pro TV), o reclamă în meciul Slovacia – România a ajuns să coste zeci de mii de euro.

Calculele arată că pentru fiecare reclamă s-a plătit în medie, datorită audienţei mari a meciului, cel puțin undeva între 17.000 şi 20.000 euro.

Astfel, încasările din publicitate ale Pro TV pot ajunge la o sumă totală între 750.000 de euro şi 950.000 de euro pentru meciul Slovacia – România.

Sursa citată notează însă că este posibil ca suma să sară de un milion de euro, în funcţie de pachetele cumpărate de clienţi.

Cele mai multe reclame, cumpărate de casele de pariuri

Cel puţin în pauza meciului, zece din cele peste 30 de reclame au fost cele ale caselor de pariuri, precum Betano (sponsor al Euro), SuperBet, MaxBet, Unibet, Winner, TotoGaming sau Casa Pariurilor.

Alți clienți care au mai cumpărat reclame la meciul de miercuri seară al echipei naționale de fotbal împotriva Slovaviei sunt Coca Cola, Kober, Bilka, Lidl, Dero, Penny, Altex, Flanco, Vodafone, Orange, Danke.

INTERVIURILE HotNews.ro