Sari direct la conținut

VIDEO „Avem o problemă legată de performanță”. Vicepremierul Anastasiu critică numărul mare de angajați din aeroporturile românești

HotNews.ro
VIDEO „Avem o problemă legată de performanță”. Vicepremierul Anastasiu critică numărul mare de angajați din aeroporturile românești
Călători în Aeroportul Basel-Mulhouse-Freiburg, FOTO: Sebastien Bozon / AFP / Profimedia Images

Aeroporturile din România au un număr prea mare de angajați raportat la volumul de pasageri spre deosebire de aeroporturile similare din Europa, a declarat marți vicepremierul Dragoș Anastasiu într-o conferință de presă în care a prezentat măsurile pe care le pregătește guvernul pentru companiile de stat:

„Avem o problemă legată de performanță, vă dau un singur exemplu cum putem să evaluăm acest lucru. Am luat niște aeroporturi și ne-am uitat la numărul de pasageri care trec prin acele aeroporturi și am comparat cu România. Din această comparație că vedem la numărul pe care îl avem în România la multe aeroporturi, nu vreau să nominalizez, se poate cu mult mai puțin personal”, a declarat vicepremierul.

El a subliniat că un aeroport din România, pe care a refuzat să-l identifice, gesionează cu 1.400 de angajați același număr de pasageri ca unele din Europa care au până în 800 de angajați.

„O singură cifră, la noi 1.400 de oameni într-un aeroport, în alte părți cu același număr de pasageri 800 de oameni, iar în altul 780. Este o problemă de performanță, nu doar ce întâmplă la comitetul executiv sau consiliul de administrație, dar și la performanță angajaților”, a declarat Anastasiu.

Premierul Bolojan a criticat în trecut situația de la Aeroporturi București

Într-un interviu oferit Antenei3 pe 3 iulie, premierul Ilie Bolojan a oferit drept exemplu compania care administrează Aeroportul Otopeni (n.r. Compania Națională Aeroporturi București) ca una din instituțiile de stat cu probleme.

„Și-au făcut contracte blindate care sunt total dezechilibrate și unii au doar drepturi și statul doar obligații. Au trecut la pasul doi, fiind scăpați de sub control, și au început să-și crească indemnizațiile. Au trecut de la 12.000 la 50.000. Avem astfel de situații la Aeroportul Otopeni și alte societăți. Companiilor în loc să genereze servicii mai bune pentru cetățeni sau încasări mai mari ca să fie duse în investiții, aceste societăți sunt căpușate. Lucrăm și va fi o prioritate pentru mine ca aceste abordări care depășesc limita bunului simț să fie corectate”, a afirmat premierul.

INTERVIURILE HotNews.ro