Compania care produce Barbie plănuiește să introducă ChatGPT în sistemul păpușilor. „Facem experimente pe copii și îi ademenim cu inteligența artificială?”
- Laura Udrea
Studiile arată că, după interacțiunile cu ChatGPT, adulții au raportat episoade dramatice de anxietate, halucinații și psihoză. Acum, Mattel, compania producătoare a jucăriilor Barbie, plănuiește să introducă ChatGPT în „sistemul” păpușilor. Iar asta poate fi extrem de periculos pentru cei mici. Experții din domeniul protecției copilului cer interzicerea imediată a jucăriilor cu inteligență artificială (AI), atrăgând atenția asupra riscurilor psihologice și de confidențialitate. Consecințele pot fi devastatoare pentru copii, cei mai vulnerabili dintre consumatori!
Mattel, producătorul faimoaselor păpuși Barbie, a stârnit un val de îngrijorare după ce a anunțat că a semnat un parteneriat cu OpenAI pentru integrarea ChatGPT în jucăriile produse sub acest brand. Compania, fondată în 1945, produce, pe lângă celebrele păpuși Barbie, Hot Wheels – mașinuțe pentru viteză și aventură, Thomas & Friends – trenulețe cu povești animate, sau jocurile clasice precum Uno și Magic 8 Ball.
Mattel a mai testat AI pe păpușile Hello Barbie
De-a lungul anilor, Mattel a reinventat modul în care copiii se joacă, adaptându-se constant la inovație. Compania a mai testat AI în anul 2015 cu seria Hello Barbie, o păpușă care înregistra conversații, dar care a fost retrasă după controverse legate de confidențialitatea datelor. Acum, experții avertizează că riscurile generate de AI pot fi mult mai grave. Anumite studii arată o legătură strânsă între AI-ul conversațional și anumite grade de deteriorare a sănătății mentale la adulți, inclusiv depresie și psihoză.
Citește continuarea articolului AICI.
